מה רואים הלילה: הסדרה ששולחת את איילת זורר הבלונדה לירח

כן, האישה במרכז היא איילת זורר בלונדינית. מונהייבן (צילום: AMC+)
כן, האישה במרכז היא איילת זורר בלונדינית. מונהייבן (צילום: AMC+)

כן, האישה הבלונדינית שבמרכז התמונה היא איילת זורר, המנהיגה של קהילת "מונהייבן" האוטופיסטית על הירח, והסדרה החדשה של AMC מאיימת להפוך לסדרת המד"ב החדשה הכי טובה שראיתם השנה. המבקרים בארצות הברית כבר מתלהבים

מזמן לא שמענו שום דבר מ-AMC, רשת הפרימיום המצוינת שאחראית ל"סמוך על סול" ולפני כן גם ל"מד מן". מזמן גם לא קיבלנו סדרת מד"ב חדשה ומבטיחה. ומזמן גם לא ראינו את איילת זורר מרהיבה בביצועיה באנגלית. אז הנה, עכשיו נקבל את כל זה בסדרה אחת חדשה: "Moonhaven" היא דרמת מד"ב מושקעת בכיכובם של אמה מקדונלד ודומיניק מונהאן ("אבודים") שמתרחשת 100 שנה בעתיד כשעל כדור הארץ האקלים כבר כמעט ואינו מאפשר חיים ועל הירח משגשגת מושבה אנושית אוטופית.

העלילה עוקבת אחר טייסת חלל ומבריחת סחורות שמתרסקת על הירח ומואשמת בפשע שלא ביצעה, כחלק מקונספירציה סבוכה להשתלט על האינטליגנציה המלאכותית שאחראית לפלאות גן העדן של מושבת הירח, מה שיחסל את תקוותו האחרונה של כדור הארץ כמקום שבני אדם יכולים לחיות בו. היא חוברת לבלש משטרה מקומי ומשם ההרפתקאות כבר כותבות את עצמן.

היוצר הוא פיטר אוקו (שהיה אחראי ל"לודג' 49" המצוינת), איילת זורר מגלמת בסדרה את מאיטה ווס, ראשת הממשלה של מונהייבן, ועל פי הטריילר אפשר כרגע להסיק בעיקר שהיא בלונדינית במפתיע. המבקרים בארה"ב שצפו בפרקי הפריוויו שנשלחו אליהם מתלהבים מממנה ומהסדרה כולה. ב"וראייטי" טענו שמדובר ב"סדרה חכמה, כיפית במפתיעה ועמוסה ביותר", ב"אינדיווייר" מדברים על "סדרת המד"ב הכי מסעירה מזה שנים", וגם ב"הוליווד ריפורטר" התלהבו מההומור, הפנטזיה והאיפוק האידיאולוגי של הסדרה. יש למה לחכות.

>> "מונהייבן / Moonhaven", עכשיו בשירות הסטרימינג AMC+ (טרם ידוע היכן תשודר בישראל)