מה רואים הלילה: הקאמבק שאף אחד לא ביקש, אבל יאללה – למה לא

לא התבגרו, לא הפכו לחכמים יותר. "ביוויס ובאטהד". צילום מסך
לא התבגרו, לא הפכו לחכמים יותר. "ביוויס ובאטהד". צילום מסך

אחרי פגרה של יותר מעשור, ובערך רבע מאה מאז שהיו רלוונטיים, ביוויס ובאטהד חזרו עם פרקים חדשים בפרמאונט פלוס. איך שני הטינאייג'רים האהובים מהניינטיז מרגישים ביחס לעולם המודרני? כמו תמיד, בדביליות וחרמנות

7 באוגוסט 2022

כנראה שלא פשוט לשחרר דמויות אהובות, אה? מייק ג'אדג' יצר בשנות ה-90 שתיים מהדמויות הכי אייקוניות של אותו העשור, ביוויס ובאטהד. אחר כך הוא המשיך ליצור כמה אייקונים אחרים (נגיד, הסרטים הנהדרים "מהומה במשרד", "Idiocracy" והסדרות "המלך היל" ו-"עמק הסיליקון"), אבל נראה שהוא מעולם לא שיחרר את שני הטינאייג'רים שהוא כל כך אוהב. רגע, זה נשמע לא משהו. בכל אופן, אחד עשר שנים אחרי העונה האחרונה של ביוויס ובאטהד, ו-30 שנה מאז הראשונה, הסדרה המיתולוגית חזרה עם פרקים חדשים. כן, מה ששמעתם.

שלשום (5.8) עלה הפרק הראשון של עונתה התשיעית של הסדרה בשירות הסרטימינג של פרמאונט פלוס, מספר שבועות אחרי הסרט "ביוויס ובאטהד עושים את היקום" ששיגר אותם באופן רשמי לשנת 2022. הפרקים החדשים בנויים על אותו פורמט ישן של שני סיפורים קצרים בני עשר דקות, כשבינהם משובצים קטעי וידאו כדי שהשניים יצחקו עליהם ממרום הספה העלובה שלהם. עם זאת, בהתאם לעדכון השנה, הפעם ביוויס ובאטהד לא צוחקים רק על קליפים של מוזיקה, אלא גם על סרטונים ויראלים מיוטיוב וטיקטוק, ולמרבה ההפתעה – זה עובד.

אולי זה כי הם למעשה עשו ריאקשן וידאו עוד לפני שהממציא של יוטיוב נולד, ואולי בגלל שמייק ג'אדג' גאון – הפרק הראשון מראה שאת השנינות המטופשת וההומור המהנה הם לא איבדו. החלקים העלילתיים קצת חורקים מחלודת ניינטיז, אבל כששני הדבילים יושבים על הספה ולועגים לקליפ קאנטרי דבילי או מזייפים שהם לא נהנים מול BTS, זה מצחיק יותר מכל ריאקשן שאתם מכירים. גם בקטעי הפרשנות של סרטונים ויראלים (בפרק הראשון הם מגיבים לנערה שמצלמת את קריאת מכתב הקבלה לקולג' ואדם שמלמד להכין קעקועי כלא בבית) הם מצליחים להוסיף לחוויה, ובמידה מסוימת מתאימים לשנת 2022 אפילו יותר מ-1992. ברוך שובכם טמבלים, קשה לומר שהתגעגענו, אבל בהחלט הייתם חסרים.

"Mike Judge's Beavis and Butt-Head", זמין בפרמאונט פלוס.