מה רואים הלילה: פסיכופט שפותר תעלומות, מבית היוצר של "שרלוק"

גב אל גב. סטנלי טוצ'י ודיוויד טננט ב"מבפנים". צילום: נטפליקס יח"צ
גב אל גב. סטנלי טוצ'י ודיוויד טננט ב"מבפנים". צילום: נטפליקס יח"צ

סטנלי טוצ'י הנפלא מגלם רוצח ששמסרב להתחמק מעונשו, דיוויד טננט בתפקיד כומר שמוצא את עצמו במצב בלתי אפשרי שדוחק אותו לגרוע מכל. וזה רק ארבעה פרקים אז לא תבזבזו יותר מדי זמן על סדרת המתח הכל כך נטפליקסית הזו

7 בנובמבר 2022

לסטיבן מופאט יש רקורד סדרות מאוד מעניין. חלקן, כמו "שרלוק", "זיווגים" ותקופתו בתור השואוראנר של "ד"ר הו", היו אהובות ומוערכות. חלקן השני, ובעיקר "אשתו של הנוסע בזמן", נכתשו בביקורות. הסדרה החדשה שלו, "מבפנים", נמצאת איפשהו בין לבין, וזה בדיוק מה שמסקרן בה – איפה יוצר הטלוויזיה נפל הפעם, ואיך הוא הצליח לפספס, אם בכלל, עם קאסט שכזה?

"מבפנים" (Inside Man) שודרה ברשת BBC לפני כחודשיים, והגיעה בתחילת החודש לנטפליקס, שם תוכלו לצפות בארבעת פרקיה, שעה כל אחד, בבינג' קצר גם במונחים בריטים. הסדרה עוקבת אחרי שורת אנשים שלכאורה, מנותקת הקשר, עד שסדרת אירועים מקריים לגמרי מובילים אותם לנקודת מפגש נפיצה במיוחד. ומאחורי הדרמת המתח, מסתתרת בעצם סוג של דרמה פסיכולוגית. או לפחות, פילוסופית.

סטנלי טוצ'י, מהשחקנים האהובים בהוליווד, מגלם את ג'פרסון גריף, נידון למוות שרצח את אשתו באכזריות, אבל לא בדיוק מתאים לפרופיל הסטנדרטי באגף הניצולים למוות – הוא מנומס, אינטיליגנט להחריד ובעיקר, לא מתחמק מאחריות על מעשיו, ולא מנסה לערער את עונשו. את הזמן שנותר לו לחיות הוא מעביר בפתרון תעלומות שמעניינות אותו, וזו שמגיעה לפתן התא שלו מערבת כומר כומר חביב בשם הארי וואטלינג, בגילומו של דיוויד טננט התמיד נפלא, שהסתבך בצירוף מקרים מאוד מצער. זו סדרת מתח, כך שכל מה שנוסיף יגרע – אבל גם אם הביקורות צודקות, זה בסך הכל 4 שעות שאתם מבלים עם שני שחקנים נהדרים. אפשר לחשוב מה כבר איבדתם.

"מבפנים", זמין עכשיו בנטפליקס