ערב בלי חדשות: ברוכים הבאים ליקום הקולנועי של צ'רלס דיקנס

כיף גדול, מה יש לומר. "דה ארטפול דודג'ר" (צילום: ג'ון פלאט/Hulu/דיסני+)
כיף גדול, מה יש לומר. "דה ארטפול דודג'ר" (צילום: ג'ון פלאט/Hulu/דיסני+)

"The Artful Dodger" היא ניסוי טלוויזיוני מעניין: לוקחים שתיים מדמויות המשנה הכי משמעותיות בקלאסיקה "אוליבר טוויסט", זורקים אותן 15 שנים קדימה למושבת העונשין באוסטרליה, והופכים את הכל לדרמת אקשן, פשע והרפתקאות מסחררת. סבבה? הו, כן, כל כך סבבה

כולם רוצים עכשיו יקום קולנועי/טלוויזיוני משלהם, בעקבות ההצלחה האדירה של היקום הקולנועי/טלוויזיוני של מארוול, והמולטיוורס היצירתי הזה מחפש סיפורים. אין מקום טוב יותר למצוא סיפורים מאשר אצל סופרים שכתבו רבים כאלה ובראו עולמות שלמים. ראינו לא מזמן את הסופר הגותי הקלאסי אדגר אלן פו מקבל טיפול יצירתי כזה ב"נפילת בית אשר", ועכשיו תורו של סופר מפתיע לא פחות להיארז בעטיפה טלוויזיונית לוהטת ועתירת אקשן: קבלו את היקום הטלוויזיוני של צ'רלס דיקנס.

"The Artful Dodger" עלתה ב-Hulu בשבוע שעבר ותגיע בקרוב גם לדיסני פלוס ישראל, ומדובר באקספרימנט מעניין ומושקע במיוחד שהוא סוג של סיקוול של "אוליבר טוויסט", הסופג השראה מסיפוריו של צ'רלס דיקנס ומתמקד בעלילותיהם של שתי דמויות משנה משמעותיות בסיפור המקור – פייגין המרושע שהתעמר באוליבר היתום, וג'ק דוקינס, הלוא הוא ה"ארטפול דודג'ר", הכייס הצעיר והשרמנטי שמוביל את חבורת היתומים במקור. העלילה מפגישה את שניהם במושבת העונשין אוסטרליה, 15 שנים אחרי ההתרחשויות ביצירתו של דיקנס.

מבלי לספיילר יותר מדי, האמן החמקן הצעיר מ"אוליבר טוויסט" הפך לגבר חתיך להפליא (תומאס ברודי-סנגסטר, הילד הקטן והמתוק מ"Love Actually", שנראה עכשיו כמו גרסה ילדית של ריבר פיניקס), המתפרנס באוסטרליה ממופעי הונאה בהם הוא מתחזה לרופא מנתח. הוא נתקל בפייגין המרושע (דיוויד ת'יוליס הענק) שסוחט אותו וגורר אותו לעשייה מפוקפקת עוד יותר. התוצאה היא סדרת אקשן-הרפתקאות תקופתית מפתיעה מאוד באיכויויתיה, אנרגטית להפליא וסוחפת ביותר, כיף גדול שהיא אחד הממתקים היותר מנחמים שנתקלנו בהם בעת הזאת. לא אמרנו את זה הרבה זמן: תביאו פופקורן.
>> "The Artful Dodger", עונה אחת 8 פרקים, עכשיו ב-Hulu ובקרוב בדיסני+ ישראל