מה רואים הלילה: "סקס והעיר הגדולה", אבל בשחור ובהארלם

"הארלם" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)
"הארלם" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)

"הארלם" היא סדרה שמצליחה לעשות דבר לא פשוט בכלל: למרות שהיא מהדהדת בבירור את "סקס והעיר הגדולה", יש לה וייב משלה, ביט מגניב, ויוצרת מוכשרת שמצליחה לומר משהו על חייהן של נשים שחורות במרכז התרבות השחורה של העולם בלי שיפול לה המצחיק

8 בפברואר 2023

קשה שלא להיות ציניים, סרקסטיים ואף מרירים מול עוד סדרה קומית-רומנטית שמגוללת את קורותיהן של ארבע נשים בשנות השלושים לחייהן בניו יורק. ובגלל שזה קשה לא ננסה אפילו. אבל גם אם נשבור שיאי עולם בציניות זה לא יהיה ציני כמו סדרה שמנסה למחזר את הנוסחה של "סקס והעיר הגדולה". כבר 25 שנים שמפיקי טלוויזיה ממולחים מנסים את זה, בדרך כלל במידה מועטה של הצלחה, עד שכמעט ואפשר לייסד סביב התופעה תת-ז'אנר. ובכל זאת, המקרה של "הארלם" מעט שונה, בעיקר כי היא מצליחה היכן שרבים כל כך נכשלו.

>> מה רואים בפברואר: כל הסדרות והסרטים שצריך לראות החודש
>> חובה עליכם: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו (עדכון ינואר)

"הארלם", ששני הפרקים הראשונים בעונתה השנייה עלו בסופ"ש לשרתי הסטרימינג של אמזון פריים וידאו, היא ילדת האהבה של טרייסי אוליבר שעשתה היסטוריה ב-2017 כתסריטאית השחורה הראשונה שסרט שלה ("Girl Trip") הכניס יותר מ-100 מיליון דולר. באמזון נתנו לה יד חופשית מאוד וקיבלו סדרה עם וייב מאוד שונה מהפרוטוטייפ של קארי ברדשואו, למרות קווי הדימיון הברורים, ולא רק בגלל שהגיבורות שחורות ולא לבנות וגרות בהארלם ולא במנהטן. אוליבר מתכתבת עם המקור באלגנטיות ובאופן שבהחלט אפשר לקרוא כסאטירי, ומנסחת בעיקר את ההבדלים החדים. חשוב מכך, בניגוד ל"סקס והעיר" שאיבדה עם הזמן את שיניה הקומיות והפכה לטלנובלה רומנטית, "הארלם" לא מפילה את המצחיק.

הסדרה עוקבת אחר קאמיל, קווין, אנג'י וטיי, ארבע חברות שלמדו יחד ב-NYU (תשכחו את הסטריאוטיפים שלכם על הארלם), פאשניסטות כמובן, פמיניסטיות כמובן, אחת מהן גם קווירית כי אנחנו לא בניינטיז, כמובן. יש לה פסקול היפהופ מגניב כי המפיק שלה הוא פארל וויליאמס, יש לה ביט שמקפיץ אותה במלוא המובן הקומי של המילה, ויש לה קאסט נהדר שכולל גם את וופי גולדברג וג'אסמין גאי בתפקידי משנה נהדרים. כלומר, מעל הכל זה כיף גדול, ואת העונה הראשונה אתן תחסלו בבינג' סופ"ש אחד, אבל בלי לעשות מזה יותר מדי עניין "הארלם" גם אומרת משהו על חייהן של נשים שחורות במרכז התרבות השחורה של העולם, על הדרך הארוכה שעשינו ועל הדרך הארוכה שעוד נותרה. זה לא מעט בכלל בשביל ריפ-אוף.
>> הארלם // Harlem // עונה 2 עכשיו באמזון פריים, שני פרקים חדשים מדי יום שישי