מה רואים הלילה: הקומיקאי הוותיק חוזר בכל התפקידים (כמעט)

מייק מאיירס בתפקיד הכל. "החמשושויה", צילום: יח"צ
מייק מאיירס בתפקיד הכל. "החמשושויה", צילום: יח"צ

מייק מאיירס היה עד לפני עשור ומשהו אחד האנשים המצחיקים בעולם, אבל אז הוא עשה את "גורו האהבה" ונעלם מרוב בושה. עכשיו הוא חוזר בקומדיה קונספירטיבית של נטפליקס כדי לגלם את כל הדמויות שלא גילם במהלך השנים

לא מעט זמן עבר מאז ראינו את אשף התחפושות מייק מאיירס מככב בסרט חדש – 14 שנים ליתר דיוק, מאז הקומדיה הכושלת "גורו האהבה" – ועכשיו הוא בחר לעשות את חזרתו במקום הכי לוהט לכוכבי עבר שרוצים להזניק מחדש קריירה, נטפליקס. וכיאה לסגנון הקומי של מאיירס, הוא חוזר באופן הכי מוגזם שאפשר, עם 8 דמויות שונות במיני סדרה אחת.

"החמשושיה" (The Pentaverate") היא קומדיה שמתמקדת בעיתונאי קנדי ותיק שעומד לפני פרישה, ומנסה להביא ידיעה חדשותית אחת אחרונה שתציל את הקריירה שלו (מעניין מייק. מאיפה שאבת השראה?). למרבה מזלו, הוא עולה על סיפור המאה – אגודה סודית ששולטת על כל אירועי העולם, סוג של אילומינטי, שעומדת תחת חמישה מנהיגים לבנים וזקנים, כולם בגילומו של מאיירס. כן, גם העיתונאי. עם זאת, הקומיקאי לא יכול לגלם לבדו את כולם (במיוחד את דמויות הנשים והשחורים), כך שיחד איתו מככבים קיגן מייקל קי המוכשר (שלא ממש יודע להגיד לא לתפקיד), קן ג'ונג' (גם לו יש את אותה הבעיה) ועוד.

מאחורי האיפור הכבד והמבטאים השונים (האהוב עלינו הוא זה של מנהל הכשרונות האמיתי לגמרי שפ גורדון) עומד סיפור אהבה-שנאה אמיתי בין מאיירס למקום ממנו בא, קנדה, עם אינספור בדיחות על השכנה החביבה של ארצות הברית. מעבר לכך, סגנון ההומור המוכר והילדותי (בקטע טוב, בדרך כלל) של מאיירס נוכח גם הוא, כשכבר בחמש הדקות הראשונות של הסדרה ישנה בדיחת חור תחת.