מה רואים הלילה: השת"פ הסקסי של HBO ו-BBC חזר. והוא לוהט

"התעשייה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
"התעשייה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

אל תתנו לכותרת לבלבל אתכם: "התעשייה" משדרת סקס, עוסקת בסקס ומלאה בשחקנים סקסיים, אבל למעשה מדובר באופרת סבון מושקעת על כוח וכסף ואינטריגות בדרך להשיג את שניהם. קאסט מעולה וכתיבה מושחזת הופכים אותה להרבה יותר מהטראש שהיא אמורה להיות על הנייר

8 באוגוסט 2022

בעונה הראשונה של "התעשייה", השת"פ הדרמטי והיוקרתי בין HBO וה-BBC, התחרו ביניהם מבקרי טלוויזיה ושאר כותבים על התואר שיוענקה לה. קראו לה "החוליה החסרה בין 'אופוריה' ו'יורשים'", אמרו שזאת סדרה על "סקס, סמים וכלכלה למתקדמים" ואף הכתירו אותה בתור "הסדרה הסקסית הכי לא סקסית בטלוויזיה" (וזאת אמורה להיות מחמאה). עם עליית העונה השנייה בשבוע שעבר אפשר היה לפסוק בביטחון שהכל נכון אבל הכל גם שגוי מהיסוד. כי "התעשייה" היא מעל הכל סדרה על כסף וכוח, ועל האופן שבו כל שאר הדברים בעולם הם רק אמצעים להשיג אותם.

"התעשייה" היא פרי יצירתם המשותפת של מיקי דאון וקונרד קיי, ולמרות שפרק הפיילוט מהעונה הראשונה בבימויה של לנה דנהאם התקבל בביקורות צוננות עד קפואות, לאט לאט התברר לאורכה שמדובר בממתק טלוויזיוני שקשה לסרב לו. מדובר למעשה באופרת סבון מושקעת, דרמת יחסים תמנונית במקום עבודה רווי אינטריגות ומאבקים. העלילה מתרחשת במשרדי בנק ההשקעות פירפוינט ושות' ועוקבת אחר חבורה של עובדים צעירים שמנסים לשרך את דרכם לתפקידים בכירים יותר. את החרדה והמתח שבאים עם הג'וב ותככיו הם מפרקים עם לא מעט סקס וסמים, והשמחה רבה. והסקס? תועלתני ולא מאוד סקסי, כאמור, אבל עובדים עם מה שיש.

הביקורת החברתית שעוטפת את עלילת "התעשייה" אמנם מעט גנרית ושטחית (כסף משחית, הקפיטליזם הורס את העולם, כולנו אבודים), אבל קאסט מעולה וגדוש בשחקניות ובשחקנים צעירים ומבטיחים (פרייה מאבור, מריסה אבלה, פריאנגה ברפורד, מיהאלה הרולד ועוד רבים ורבות), יחד עם כתיבה מושחזת ושלל טוויסטים עלילתיים, הופכים אותה להרבה יותר מהטראש שהיא אמורה להיות על הנייר. אל הקאסט מצטרף בעונה הזאת גם ג'יי דופלאס, הלוא הוא מחצית מיקירי תעשיית האינדי, האחים דופלאס. טאץ' נחמד מוסיפה העובדה שאת רוב פרקי העונה ביימו הבמאיות הסקנדינביות הנהדרות בירגיטה סטרמוס ואיזבלה אקלוף. וזה בדיוק מה שהדוקטור רשם לנו לליל קיץ לוהט ולח.

>> "התעשייה", עכשיו גם בפלטפורמות של סלקום טי.וי, HOT ו-yes