מה רואים הלילה: רשת רוצים להרעיש את המדינה עם צייד פדופילים

האם היא תחשוף את השמות? נו באמת. סיון כהן (צילום: רונן פדידה)
האם היא תחשוף את השמות? נו באמת. סיון כהן (צילום: רונן פדידה)

הפרומואים של רשת 13 מבטיחים זו תהיה "הפרשה שתזעזע את המדינה", והיא מערבת צייד פדופילים עצמאי שנכנס לכלא (או יותר נכון, סחטן מקצועי), התנהלות שערורייתית על ידי הרשויות ורשימת שמות סודית של אנשים שכולנו מכירים. האם הם יקיימו מה שהבטיחו?

8 בנובמבר 2022

זה נשמע בומבסטי, מוגזם, וכנראה הגזמה מוחלטת של מחלקת הפרומואים, אבל ברשת 13 הולכים עם כל הקופה על תכנית התחקירים החדשה של סיון כהן, שנקראת באופן די דרמטי "רגע האמת". ולשם כך הם שולפים את התותחים הכבדים – פדופילים, כסת"חים, מפורסמים, חברי כנסת וסיפור מופרע במרכז.

הסיפור העיתונאי שהביאו לפתיחת תכנית התחקירים, יש להגיד, הוא לא חדש, אבל בהחלט מסקרן: פרשיית "צייד הפדופילים" התפוצצה לפני כשנה וחצי, עם הרשעתו של אלעד בן נון, שהתחזה אונליין לנער, שוחח עם אנשים זרים והזמין אותם להיפגש, רק כדי לשלוף מצלמה ולסחוט אותם בסכומי כסף גבוהים למדי. אבל כאן לא נגמרת הפרשה, כי על פי בן נון, המשטרה והפרקליטות לא עשו דבר בנוגע לכל אותם אנשים שהגיעו למה שהם חשבו שהוא מפגש מיני עם נער.

מה שהופך את הסיפור הזה, כדבריה של סיון כהן, הוא שבין קורבנותיו הלא תמימים נמצאים "אנשים רגילים, נורמטיביים, השכן שלי ושלך – וגם, אנשים בכירים ומוכרים לכולנו". וזה לא רק מוכרים מהטלוויזיה, אלא גם – כך על פי טענתו – כוללת שני חברי כנסת. הו, דאמן. קשה להאמין שבמערכת "רגע האמת" באמת הולכים להביא שמות או פרצופים של ממש, אבל נראה שלכל הפחות, הם מכוונים אצבעות מאשימות כלפי המשטרה והפרקליטות על טשטוש מקורבים ואנשים בעלי כח. יש רק דרך אחת לגלות.

"רגע האמת", הערב (8.11) רשת 13, 21:15