מה רואים הלילה: צעירה חרדית עולה לישראל. ועל חיילים

אתם יודעים בדיוק לאן זה הולך. "חאנשי" (צילום: ורד אדיר, HOT)
אתם יודעים בדיוק לאן זה הולך. "חאנשי" (צילום: ורד אדיר, HOT)

"חאנשי" היא קומדיה פרובוקטיבית מאוד אבל הפרובוקציות בה הן לא העיקר - באמת יש בה דמויות מרגשות שהולכות ללמוד שיעור או שניים על החיים. וכן, חלקם יהיו קשים, אבל זה גם הולך להיות מצחיק, מביך לאללה וכן, גם מאוד מאוד חשוף

עוד שניה 2022 נגמרת – וזה ברור שבתקופה הזאת זה די קשה כבר לעשות פרובוקציות. כבר ראינו הכל, כבר שמענו הכל, רוב הדברים שמנסים להיות אדג'יים פשוט מעייפים אותנו. ואז מגיעה סדרה כמו "חאנשי", שמצליחה באמת לטלטל אותנו (וגם לשבור אותנו מצחוק, כן? אנחנו בקומדיה, חשוב להבהיר), ולא רק בגלל הנושאים שלה – אלא גם בגלל שב"חאנשי" הפרובוקציה היא אף פעם לא העיקר. כלומר, זו סדרה שהולכת רחוק מאוד, ואי אפשר להתייחס אליה שלא כאל סדרה פרובוקטיבית, אבל למרבה המזל, כאן הדברים החתרניים משרתים את הדמויות ואת העלילה. לא להיפך.

אז כן, הדמות של החרדית האמריקאית החרמנית-הרבה-מעבר-למה-שאנחנו-חושבים-שמותר-לבחורה-דתייה-להיות, שיודעת מעט מאוד על איך להתנהל בחברה אבל ממש תשמח ללמוד, בכל מיני דרכים, היא בדיוק הפרובוקציה שהיה צריך לנדנד מול הפרצוף של החברה הישראלית בשביל שתחשוף כמה צדדים חדשים ומעניינים שלה. ושל חאנשי עצמה, כמובן, אבל בדרך לשם היא הולכת לעבור מסע מצחיק, מביך, מוזר ועם הרבה מאוד חיילים שלא לגמרי מבינים מה זה ההוריקן הזה שנפל עליהם.

וכך כתבה על הסדרה אצלנו נעמה רק: "חאנשי שלה היא דמות מרגיזה, מפחידה, מעוררת רחמים, לפעמים בלתי נסבלת, אבל קשה להוריד ממנה את העיניים. עוד יותר קשה שלא להתרגש כשהיא משיגה את מה שהיא רוצה, או כשהיא סוף סוף עושה משהו נכון. 'חאנשי' הוא בראש ובראשונה סיפור על אישה צעירה שעושה טעויות, הרבה טעויות, כך שארבעת הפרקים הראשונים לעונה כוללים לא מעט רגעי קרינג' קשים וכואבים. במובן מסוים, הסדרה היא כולה כתב הגנה על הצורך לעשות טעויות – ובפרט את הטעויות שאת מעדיפה ולא את אלה שהחברה דורשת ממך". זה מתחיל הערב. זו הולכת להיות אחת הסדרות הכי מדוברות של הזמן הקרוב. אל תפספסו אותה.

"חאנשי", HOT3, ימי חמישי ב-22:00 וכן ב-HOT VOD/נקסט TV