מה רואים הלילה: אם זה תלוי בג'ון האם, זו "ריק ומורטי" הבאה

החיסרון היחיד הוא לא לחזות בזיו פניך הנאות. ג'ון האם ב"פלטש". צילום: יח"צ
החיסרון היחיד הוא לא לחזות בזיו פניך הנאות. ג'ון האם ב"פלטש". צילום: יח"צ

זה ממש שקוף עד כמה "גרימסבורג", סדרת האנימציה החדשה של FOX, רוצה להיות להיט המצויירים הבא למבוגרים, והאמת היא שיש פוטנציאל לא מבוטל עם קאסט מעניין, חוש הומור מוצלח מאוד וקצב בדיחות לדקה מעולה. לא פלא שהיא כבר אושרה לעונה שניה עוד לפני שעלתה

רשת Fox הם פחות או יותר הממציאים של ז'אנר האנימצייה למבוגרים בגרסתו המודרנית – כלומר חצוף, ניסיוני ומצחיק לאללה. הם היו אלו שנתנו את הבמה הראשונה ל"סימפסונס", אבל גם היו הבית הראשון של "פיוצ'רמה", "מלך הגבעה", "איש משפחה", "אבא אמריקאי" "הבורגרים של בוב" וישנם עוד מלא.

>>

לכן אתם יודעים שכדאי לשים לב לסדרת אנימציה חדשה למבוגרים, על אחת כמה וכמה אם ב-FOX מאמינים בסדרה ברמה של להזמין עונה שניה עוד לפני שהראשונה שודרה, להקדים את הפרק הראשון חודש לפני ההשקה כדי לצבור באזז, וללהק את האחד והיחיד ג'ון האם בתפקיד ראשי. אז כן, אנחנו קצת נלהבים לקראת "גרימסבורג" – אשר שידרה את הפרק הראשון שלה שלשום.

זו היתה, כאמור, הקדמה מעניינת – הפרק השני של הסדרה צפוי להיות משודר רק ב-18.2, ונראה שראשי רשת פוקס רצו להקדים את הפרק הראשון, ומסתבר שבצדק. מדובר בפרק פתיחה מצוין לסדרה שכזו, אשר גם מציג את כל הדמויות המוזרות, אבל גם משאיר המון המון מקום לבדיחות. ולא נשקר, צחקנו לפחות שלוש פעמים בקול רם, כך שיחסית לשוק הקומדיה הדיכאוני של השנים האחרונות, זה שיפור מצוין.

הסיפור של "דרימסבורג" כל כך גנרי עד שהוא בעיקר מתפקד ככלי פארודי – בלש שיכור ומסריח שכבר עבר את שיאו המיתולוגי חוזר לעיר המסריחה ממנה הגיעה כדי לפתור תעלומות רצח, ועל הדרך לנסות ולחזור לאישתו לשעבר והבן שנטש. אבל בגלל שזו סדרת אנימציה למבוגרים האקסית גודלה על ידי זאבים,  לילד יש חבר דמיוני שאומרלו לשרוף דברים, בכוח המשטרה יש גם שוטר סייבורג, והנמסיס של הבלש הוא סוג של חניבעל לקטור, אבל מלמד בבית הספר של הילד. תכלס, היה יותר מצחיק ממה שציפינו, ולג'ון האם יש קול מושלם לגלם בלש עלוב שכזה. יכול להיות שיש לנו התמכרות חדשה, החל מהחודש הבא. אבל בנתיים – זה פרק ראשון שנשמח לראות גם פעמיים.
"גרימסבורג", פרק ראשון, רשת FOX, בעתיד ישודר ככל הנראה בדיסני+