מה רואים הלילה: הדיל של נטפליקס והארלן קובן סופסוף משתלם

נטפליקס מקבלת תמורה לכסף. "תישאר קרוב" (צילום מסך: יחסי ציבור)
נטפליקס מקבלת תמורה לכסף. "תישאר קרוב" (צילום מסך: יחסי ציבור)

אחרי כמה סדרות נטפליקס זרות ובינוניות על פי ספריו של הרלן קובן, מגיעה "תישאר קרוב" הבריטית עם ג'יימס נסביט הענק וקאסט מוצלח שמעלה אותה לליגה של הגדולים: היא מותחת, כיפית ואפקטיבית והיא תסדר לכם את הלילות הבאים

9 בינואר 2022

עשרות מיליוני דולרים עלה לנטפליקס הדיל שלה עם סופר רבי-המכר הרלן קובן. במסגרת הדיל הזה אמורה ענקית הסטרימינג להפוך 14 מספריו לסדרות וסרטים בהפקתה. במהלך השנתיים האחרונות הגיעו כבר חמש יצירות כאלה אל המסך של נטפליקס, וקשה לומר שהתוצרת הייתה מרהיבה. הסדרה הצרפתית  "Gone For Good" ("הנעלמים") הייתה גרועה למדי, הסדרה הפולנית "In The Woods" ("ביער") הייתה סבירה והסדרה הספרדית "The Innocent" הייתה לא רעה בכלל, אבל באופן כללי כולן הלכו כלעומת שבאו מבלי להותיר רישום מיוחד. הסדרה החדשה שעלתה השבוע במסגרת הדיל הזה היא "Stay Close" ("תישאר קרוב") והיא משנה את התמונה לגמרי.

"תישאר קרוב" היא סדרת מותחן בריטית מהסוג שמחזיר את האמון בז'אנר, מותחת מאוד אבל גם קלילה למדי, עם קאסט מושלם למדי שכולל את ג'יימס נסביט הנפלא, קוש ג'מבו הנהדרת (אתם זוכרים אותה מ"האישה הטובה") וגם ריצ'רד ארמיטרג' ואדי איזרד. היא מבוססת על רומן באותו שם מאת קובן (שום קשר לרוני), ובאופן חביב ביותר כמה מפרקיה נכתבו בידי בתו, שרלוט קובן. מאז עלייתה לשרתי נטפליקס היא מככבת ברשימת הטופ-10 של הסדרות הנצפות ביותר בשירות הסטרימינג, וגם הביקורת מפנקות אותה יחסית כסדרה כיפית ואפקטיבית שעושה את העבודה.

ג'יימס נסביט ב"תישאר קרוב" (צילום מסך: נטפליקס)
ג'יימס נסביט ב"תישאר קרוב" (צילום מסך: נטפליקס)

במרכז המיני-סדרה ניצבת עקרת בית מפרברי בלקפול שחיה את החלום הבורגני אך מסתירה עבר אפל, ועם היעלמותו של בעלה נפתחים עליה שערי הגיהנום והעבר חוזר לרדוף אותה. אל תוך כל זה נקלע חוקר המשטרה שמגלם ג'יימס נסביט, שתעלומה בלתי פתורה מלפני 17 שנה זעזעה את עולמו ודפקה לו את הקריירה ואת המוח, ואיכשהו כמובן שהכל מתחבר. ההופעה של נסביט, אחד מגדולי שחקני הטלוויזיה של זמננו, לגמרי עושה את הסדרה ויש לקוות שבנטפליקס ישכילו להחזיר אותו אל הדמות הזאת גם בעתיד, עם קובן או בלעדיו. בקיצור? כיף גדול שיכול לסדר לכם את הלילות הבאים.

>> "תישאר קרוב" עכשיו בנטפליקס