מה רואים הלילה: סדרת האקשן החדשה שמביסה את טום קרוז

קצת יותר משכנע מטום קרוז. אלן ריצ'סון ב"ריצ'ר" (צילום: יחסי ציבור)
קצת יותר משכנע מטום קרוז. אלן ריצ'סון ב"ריצ'ר" (צילום: יחסי ציבור)

"ריצ'ר" היא סדרת אקשן חדשה של אמזון שמבוססת על סדרת ספרים ומעוררת נוסטלגיה לסרטי האקשן הגדולים של שנות השמונים. והיא עושה את זה הרבה יותר טוב מהניסיון ההוליוודי עם טום קרוז בעשור שעבר

9 בפברואר 2022

אם יש משהו שבטלוויזיה לא כל כך יודעים לעשות, בניגוד לקולנוע, זה אקשן כמו שצריך. כן, ראינו סדרות כמו "24" ו"הומלנד" ואפילו "פאודה" שעשו את העבודה יפה, אבל בכולן יש משהו קצת כבד בניסיון להכניס בהן עומק עם גיבורים פגומים במשברים נפשיים ואישיים. מה שאין בהן זה את הפאן הטהור שיש באקשן הוליוודי חסר בושה. וזה בדיוק מה ש"ריצ'ר", סדרת האקשן החדשה של אמזון פריים שזמינה בישראל, מתקנת כל כך יפה עם כמה בוקסים עתירי סאונד אפקטים לפרצוף המבסוט שלכם בבית.

"ריצ'ר" מבוססת על סדרת הספרים שכתב הסופר ג'יימס גרנט – המוכר יותר בשם העט שלו, לי צ'יילד – שעל פיהם הופקו גם שני סרטים מצליחים למדי בכיכובו של טום קרוז. אלא שליהוקו של אלן ריצ'סון לתפקיד הראשי הוא גיים צ'יינג'ר: בגובה 1.90 מטר, ראש וחצי מעל קרוז, ועם קיבורת זרוע בגודל הטורסו של הכוכב ההוליוודי, ריצ'סון הוא גיבור אקשן הרבה יותר מדויק ומשכנע מכפי שטום קרוז אי פעם יוכל להיות. בהתאמה, גם המכות שהוא מחטיף על ימין ועל שמאל כבר מהפרק הראשון וההרפתקאות האלימות שהוא נקלע אליהן אמינות ומבדרות יותר.

הסדרה, עם שמונה פרקים בלבד, מבוססת על ספרו הראשון של צ'יילד, "Killing Floor". ג'ק ריצ'ר, למי שהחמיץ את הסיבוב הקודם, הוא שוטר צבאי לשעבר שמגיע לביקור בעיירה שכוחת אל בג'ורג'יה ומוצא עצמו נאשם ברצח, מול משטרה מושחתת ושלל באד-גאיז מכל הסוגים, עם שוטרת לפלרטט איתה ובלש משטרה להתעמת איתו וכל קלישאה אפשרית שהז'אנר יכול להציע. אמזון השקיעה כאן ממון רב – העיירה שמככבת בסדרה היא תפאורה שנבנתה במיוחד לטובת הצילומים וכדי שאפשר יהיה להרוס דברים בסצנות של קטטות ויריות – והתוצאה הוליוודית לעילא ומעוררת נוסטלגיה לסרטי האקשן הגדולים של האייטיז. עכשיו גם את זה הטלוויזיה עושה טוב יותר.

>> "ריצ'ר", עכשיו באמזון פריים וידאו