מה רואים הלילה: בוא תרד יש מכות, גם בפעם החמישית

נעדר מהתמונה: כיסא כתר. "קוברה קאי", עונה 5. צילום: יח"צ/ נטפליקס
נעדר מהתמונה: כיסא כתר. "קוברה קאי", עונה 5. צילום: יח"צ/ נטפליקס

קונג פו מאסטרז, נינג'ות בשפע והמון המון ילדי קראטה. להיט המכות של נטפליקס חוזר בעונה חמישית ואנחנו בדיוק מתאמנים על האיפון שלנו. רגע, מה זאת אומרת איפון זה ג'ודו? אז למה סנסאי נתנאל אמר לנו שזה- אוף, עבדו עלינו!

11 בספטמבר 2022

גם חמש שנים אחרי שחזרה לבעוט, הסיפור של "קוברה קאי" נשאר בלתי יאמן. הסיקוול לסדרת סרטי המכות שגרמה לכל ילד באייטיז לחפש את הסנסאי הקרוב לביתו ראה התחלה צנועה למדי, עם עונה ראשונה בשירות המנויים של יוטיוב ועונה שניה שאמנם הפכה אותה למדוברת, אבל לא להיט. רק כשעברה לנטפליקס בינואר 2021, עם עונתה השלישית, ההייפ התפוצץ, ופתאום כולם רצו שוב לשים חליפת קראטה ולהצליח לבעוט באוויר עם הרגל החלשה.

ויש לומר, ההייפ בהחלט היה מוצדק, ואחרי עונה שלישית חלשה במקצת, העונה הרביעית החזירה את האקשן וההתלהבות (וגם בערך את כל הנבלים בתולדות הפרנצ'ייז), בדיוק בזמן לעונה החמישית, שעלתה בנטפליקס במהלך הסופ"ש. להזכירכם (או למי שאיבד את קו העלילה מרוב המכות) בסיום העונה הקודמת ג'וני לורנס ודניאל לרוסו חזרו לשתף פעולה לרגע אחד אחרון, רק כדי להפסיד בטורניר החשוב לקוברה קאי, שנחטפה סופית על ידי ג'ון קריס והנבל הממש האייטיזי טרי סילבר. למרות שהם הפסידו כתוצאה מרמאות של סילבר, דניאל סאן כבר נתן את מילתו שיסגור את מיאגי דוג'ו. וגם יש השלמות וסכסוכים בין הילדים ומיגל נוסע למקסיקו וג'וני אחריו.

בין כל המכות והדרמה הקצת טלנובלית לפרקים, קוברה קאי היא סדרה על מנטורים והשפעתם. התנודה הבלתי נפסקת של הבן של ג'וני והבן של דניאל והבן המאומץ של ג'וני והבן הבריון של דניאל בין סנסאיים שונים, כולל קריס וסילבר, מעידה על הלך הרוח הנוכחי ועל סך השפעותיהם. מעבר לכך, למרות שכל ילד יודע לזהות ברגע מי הטובים ומי הרעים (רמז: הרעים לובשים שחור), "קוברה קאי" דווקא מצליחה לייצר קווי עלילה מלאי גאולה גם לנבלים הכי גדולים, ואל תתפלאו אם בעונה הזו אפילו קריס הנבזה יזכה לכמה רגעים של חסד. אבל עזבו אתכם מכל הקשקוש ההיפי הזה. בואו לראות, יש מכות.

העונה החמישית של "קוברה קאי" זמינה עכשיו בנטפליקס