מה רואים הלילה: קומדיית האימה שמחסלת את קללת "חברים"

קורטני קוקס ב"Shining Vale" (צילום: יחסי ציבור / Starz)
קורטני קוקס ב"Shining Vale" (צילום: יחסי ציבור / Starz)

קורטני קוקס, בתפקיד הקומי הטוב ביותר שלה מאז "חברים", מככבת ב"Shining Vale" בגיבוי קאסט מעולה ויוצרים מוכשרים והתוצאה היא פשוט יותר מדי כיף, לפחות לפי הפרקים הראשונים. תכלס לא מגיע לנו

אנחנו מבקשים סליחה מראש, אבל כנראה שהולך להיות לנו יותר מדי כיף עם הסדרה שעליה נמליץ הלילה. מדובר בקומדיית אימה של רשת הכבלים סטארז, שמדי פעם מפגיזה אותנו בסדרות מעולות מהרמה הגבוהה ביותר, והיא עוסקת במשפחה לא תפקודית שעוברת לגור בעיירה קטנה כדי להחזיר לעצמה מעט שפיות, רק כדי לגלות שהטירוף רק מתחיל: בבית שרכשו התרחשו, כך מתברר עד מהרה, זוועות איומות ואם המשפחה – סופרת מצליחה בבלוק כתיבה מתמשך (וד"ש ל"הניצוץ" של סטיבן קינג) – הולכת ומשתגעת להנאתה בבית הרדוף.

יש כאן, בתור התחלה, קאסט מרהיב בהובלתה של קורטני קוקס בתפקיד האמא, כשלצדה מירה סורבינו כרוח הרפאים שרודפת אותה, גרג קיניר כבעלה, וג'ודית לייט ("מי הבוס") ושרלין פן ("טווין פיקס") כתושבות העיירה הקטנה ששמה נושא את שם הסדרה. זה רק משתפר כשמבינים מי הם יוצרי הסדרה: ג'ף אסטרוף (יוצר "Trial & Error" המצוינת) ושרון הורגן (היוצרת והכוכבת של "קטסטרופה" המעולה), מה שמבטיח שחוץ מקומדיה טובה ורפרנסים מבדחים לז'אנר האימה, העלילה כאן בידיים טובות ושיהיה בה כנראה הרבה מקום ללב.

מה שבאמת מחמם את הלב כאן זו הופעתה של קורטני קוקס, לפחות בשני הפרקים הראשונים ששודרו השבוע, שמזכירה איזה טיימינג קומי מופלא יש לה וכמה מצחיקה הנוירוטיות שלה. היא אמנם נראית כמי שעברה כמה ניתוחים פלסטיים יותר מדי, אבל זה רק מעורר יותר אמפתיה כלפי הדמות שהיא מגלמת ומאפשר לה לנצח סופסוף את קללת "חברים" שדבקה בה (למרות ש"קוגר טאון" בכיכובה הייתה סדרה לא רעה בכלל. רק שישה פרקים יש לממתק המסתמן הזה, שניים כבר שודרו כאמור, ויש להניח שב-Starz כבר מזדרזים לייצר עונה נוספת.

>> "Shining Vale", משודרת כעת ברשת הכבלים Starz