מה רואים הלילה: אלוהים, נצור את העונה החמישית של "הכתר"

אתם כבר יודעים מה הולך לקרות. "הכתר", עונה 5
אתם כבר יודעים מה הולך לקרות. "הכתר", עונה 5

הדרמה הבריטית הכי בריטית בטלוויזיה חוזרת לעונה חמישית ולפני-אחרונה, שתעסוק בכל הדרמות המשפחתיות שהסעירו את בית המלוכה הבריטי בתחילת שנות ה-90. אבל זה שאתם יודעים מה הולך לקרות לא אומר שהוא יהיה פחות דרמטי

9 בנובמבר 2022

אם מסתמכים רק על שידורי הטלוויזיה סביב מותה והלווייתה של המלכה אליזבת' השנייה, שמתה בספטמבר האחרון לאחר שמלכה על בריטניה (ועל ממלכות חבר העמים הבריטי) במשך יותר מ-70 שנה, המלוכה הארוכה ביותר בתולדות הכתר הבריטי, אפשר לחשוב לרגע שהיא תמיד הייתה דמות נערצת ואהובה נטו, אייקון מלכותי נצחי. היא הייתה, כמובן, כל אלה, אבל היא הייתה גם דמות מורכבת יותר – והעונה החמישית תופסת אותה, הפעם בגילומה של אימלדה סטנטון ("הארי פוטר") המחליפה את אוליביה קולמן המופלאה ("פליבאג", "פיפ שואו"), באחד מהעשורים הקשים ביותר שעברו על תושבי ארמון באקינגהאם. צריך ידע היסטורי באמת מינימלי בשביל לדעת מה מצפה לכם כשאתם מתיישבים לראות את העונה הזאת: כן, הנסיכה דיאנה, כן, הנסיך צ'ארלס, כן, הגירושים האלה ולבסוף כן, גם תאונת הדרכים ההיא.

"זה היה רק צפוי שכשהנסיכה דיאנה תצטרף לסדרת הכתר של נטפליקס 'הכתר', משפחת המלוכה הבריטית תזקוף את אוזניה. אפשר להבין אותם – צ'ארלס, ששבר את הלב בעונה הקודמת, הופך כאן לצנון שיחסו המחפיר לכלתו הנבחרת מדרדר אותה לבולימיה ולרומנים עם גברים מזדמנים המתגנבים לארמון בלילה", כתבה על העונה הרביעית המבקרת שלנו, "זאת בעצם האסטרטגיה הדרמתית של הסדרה מההתחלה – להציג בפנינו דמויות נוגעות ללב של צעירים רעננים ומלאי תשוקה הלכודים בכלוב של זהב, ואז להראות לנו איך המגבלות החמורות שהוטלו עליהם בשל מעמדם הופכות אותם לאנשים נוקשים ואטומים, הגורמים סבל לבאים בתור". כמו כן, ככל שההיסטוריה של "הכתר" נעשתה יותר ויותר קרובה ומוכרת לנו (עבור צופה בריטי, אנחנו מניחים שהחוויה היא מן הסתם שונה לגמרי), גם התחזקה ההיכרות שלנו עם הדמויות והעתיד לבוא, מה שמחזק את התחושה שאנחנו יודעים מה הולך לבוא – אבל זה לא הופך אותו לאפילו טיפה פחות מסעיר.

"הכתר", עונה 5, עכשיו בנטפליקס