מה רואים הלילה: הוא איש! הוא קואלה! הוא איש הקואלה!

"קואלה מן"
"קואלה מן"

טוב, זה הולך להיות מוזר: זו סדרה מצוירת חדשה מאוסטרליה, על גיבור-על בלי כוחות על אבל עם מסיכה של קואלה. המפיק הוא אחד מיוצרי "ריק ומורטי" (רואים לפי האיורים, לא?), את הדמויות מדבבים יו ג'קמן (כן) ושרה סנוק מ"יורשים". מה? כן

בפעמים המעטות שטלוויזיה מאוסטרליה או ניו זילנד מצליחה לחצות את האוקיינוס ולהכות גלים בעולם כולו, זה תמיד היה מוזר ומעניין, וכמעט תמיד עם קומדיות – נגיד, "ווילפרד" המופרעת (זוכרים? אלייג'ה ווד שרואה את הכלב של השכנים שלו בתור איש בחליפת כלב שנותן לו עצות לא כל כך טובות), או אם תרצו, "מה שקורה בצללים" (כן, היא טכנית אמריקאית, אבל היוצרים הם ניו זילנדים והיא מבוססת על סרט ניו זילנדי לגמרי). האם "Koala Man" החדשה והמצוירת של הולו תצליח גם היא לנענע את הסירה? לא ברור, אבל יש לה פוטנציאל.

מדובר בסדרה מצוירת על איש משפחה קצת לוזר וקצת עצוב שמטפח בסתר זהות לא-כל-כך-סודית בתור גיבור העל "איש הקואלה", שמתבטא בעיקר בכך שהוא עוטה מסיכת קואלה ונלחם בפשע – לרוב בפשע קצת לוזרי וקצת עצוב, בדיוק כמוהו. אם האנימציה פה קצת-קצת-קצת מזכירה לכם את "ריק ומורטי", אז יש מצב שזה קשור לזה שג'סטין רוילנד (החצי מהיוצרים שהוא לא דן הרמון) שהוא אחד המפיקים פה, וגם את העובדה שכל סדרת אנימציה למבוגרים די מתה להיות "ריק ומורטי", תודו.

אבל הכיוון של "קואלה מן", תכלס, זורק אותנו יותר ל"מלך הגבעה" או אולי "F Is For Family", פלוס הרעיון הבסיסי מהסרט האדיר של ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה"), "Super" – גיבורי-על הם סתם טיפוסים מפוקפקים ודי שבורים שלוקחים את החוק לידיים, ואם גם רמת התפקוד שלהם היא בינונית ומטה, אז התוצאות בטוח יהיו מופרעות.

אל תצפו מ"קואלה מן" להיות שחורה ואלימה כמו "Super" – היוצרים שלה כבר הודיעו שהם משתדלים להתרחק מציניות ככל האפשר, ושללכת דווקא על יותר לב ויותר רגש. שזה מגניב וגם משהו שאנחנו לא רואים הרבה בסדרות אנימציה למבוגרים, אז כדאי לתת ל"קואלה מן" סיבוב. רגע, כבר אמרנו ששתיים מהדמויות הראשיות מדובבות על ידי שרה סנוק (כן, זאת שיבון מ"יורשים", וכן, זה המבטא האמיתי שלה) ויו ג'קמן? עכשיו אמרנו. הסתקרנתם?
"קואלה מן", עכשיו בהולו