מה רואים הלילה: טרלול קוריאני בנטפליקס. זה מה שהיה חסר לנו

האם אנדרואידים קוריאנים חולמים על כבשים חשמליות. "אנומליה / Glitch" (איור: יחסי ציבור/נטפליקס)
האם אנדרואידים קוריאנים חולמים על כבשים חשמליות. "אנומליה / Glitch" (איור: יחסי ציבור/נטפליקס)

הבליץ הדרום-קוריאני של נטפליקס נמשך, ועכשיו הוא מארגן לכם את "אנומליות", סדרת קיי-דרמה שהיא גם מותחן קומי וגם דרמה מד"בית וגם הכל (ובעיקר קריצה ענקית לטרנד קונספירציות החיזרים הפרנואידיות של הניינטיז). יותר כיף מזה נשתגע כמו קוריאנים

11 באוקטובר 2022

אם שאלתם את עצמכם האם לקוריאנים יש את זה ביותר מטורלל מ"משחק הדיונון", התשובה הקצרה היא "כמובן שכן" והתשובה הארוכה היא שמיטב המוחות הטלוויזיוניים בדרום קוריאה בהחלט עסוקים בניסיון להתעלות על הלהיט הענק שהוכיח לעולם את כוחה של תעשיית הטלוויזיה העצומה שצמחה במדינה האסייתית, בדרכה להפוך לאחת הגדולות בעולם. ההצלחה הבינלאומית המסיבית של "משחק הדיונון" גרמה לנטפליקס להגביר את קצב הייצור של אגף התוכן הקוריאני שלה, ומאז לא עובר חודש בלי להיט חדש שמנסה לערבב מד"ב ואימה עם קימצ'י.

עכשיו תורה של "גליץ'" שעלתה בנטפליקס בסוף השבוע (ונקראת בישראל "אנומליות", כדי להבדיל אותה מסדרת האימה האוסטרלית באותו שם שנגישה למנויי נטפליקס), והיא מחזקת את המגמה המסתמנת בתרבות המערבית: אם חשבתם שהקיי-פופ הקוריאני הוא הדבר הכי גדול שיצא משם מאז סמסונג, עוד לא ראיתם מספיק קיי-דרמה. כמו שהקוריאנים אוהבים, גם ב"אנומליות" מתערבבים להם לא מעט ז'אנרים: מדובר בסדרת דרמה-מותחן-מד"ב-קומית שמסרבת להחליט איזה מהנ"ל היא רוצה יותר להיות, נראית לרגעים כמו מספר סדרות שונות שהתמזגו, וזאת אפילו לא בעיה. כי היא קוריאנית.

העולם מצפה עכשיו לדברים מוזרים שיגיעו אליו מדרום קוריאה, ודרום קוריאה שמחה לספק אותם: "גליץ'/אנומליות" עוסקת בבחורה צעירה (התגלית הנהדרת ג'און יו-בין) שלא רק שחבר שלה נעלם אחרי שהופיע אור מוזר, היא גם מתחילה לראות חייזר שעוקב אחריה בכל מקום ואז פוגשת חברות חוקרי עב"מים צעירה והיפסטרית (בהובלתה של כוכבת הקיי-פופ ננה מ"אפטר סקול"), ואז לא ברור אם היא פרנואידית מטורללת או שמשהו מכל זה מתרחש באמת או שהיא סתם קוריאנית וככה זה ברגיל אצלם. הסדרה כולה היא קריצה טראשית ענקית לטרנד קונספירציות החיזרים הפרנואידיות של הניינטיז, והצפייה בה היא חוויה חיזרית בפני עצמה. מה יש לומר, יותר כיף מזה נשתגע.

>> "אנומליות/Glitch", עונה אחת, 10 פרקים, עכשיו בנטפליקס