מה רואים הלילה: אל תתעסקו עם המאפיה היפנית

וייס זה לא בכלל שם משפחה יהודי? "טוקיו וייס"
וייס זה לא בכלל שם משפחה יהודי? "טוקיו וייס"

לא פריחת הדובדבן ולא אקירה קורוסאווה. "טוקיו וייס", הסדרה החדשה של HBO Max שמגיעה הערב להוט, רוצה דווקא לקחת אתכם לצד אחר של טוקיו - מאפיונרים חמורי סבר, בלשים מושחתים ועיתונאי אחד עם פה גדול

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על יפן? על פריחת הדובדבן? קולנוע נהדר? על מסורת כבוד של לוחמים עתיקת יומין? אולי סרטי אנימה מופלאים וצבעוניים? או מכונות ממכר לתחתונים משומשים של תלמידות תיכון? כל התשובות נכונות במידה כזו או אחרת, אבל "טוקיו וייס", הסדרה החדשה של HBO Max שמגיעה הערב להוט, רוצה דווקא לקחת אתכם לצד אחר של טוקיו – להתנגשות חזיתית עם היאקוזה.

זה תמיד רעיון רע להתעסק עם משפחות פשע, אבל במקרה של היאקוזה מדובר ברעיון רע במיוחד. אבל קשה לומר שזה עצר את העיתונאי ג'ייק אדלשטיין, שבשנות ה-90 הפך לכתב הפלילים הזר הראשון שהועסק בעיתון יומי גדול. אפשר רק לדמיין את סוג וגודל המטרה שזה צייר לו על הגב: גם זר, גם עיתונאי ועוד במדור הפלילים. אבל ג'ייק אדלשטיין שרד בשביל לספר את הסיפור שלו, והוא עשה זאת באוטוביוגרפיה "לילות טוקיו" (שיצאה גם בעברית) שם הוא מגולל שורה של עובדות מרתקות על העולם התחתון של טוקיו, מערכת היחסים שלו עם השלטון המקומי והארצי וגם חושף כמה דברים שייתכן שגרמו לבכירי יאקוזה לאיים על חייו (צריך לציין בהזדמנות הזו שיש גם לא מעט האשמות כנגדו שהוא הגזים או המציא חלק מהאירועים. זה לא הופך את הקריאה בהם למרתקת פחות, וזה ממש לא אמור לשנות במקרה של העיבוד הטלוויזיוני, אבל סתם, שתדעו).

אה, אז כן – העיבוד הטלוויזיוני. מדובר במיני-סדרה קולחת, מותחת ונוארית לאללה, בכיכובו של אנסל אלגורט ("בייבי דרייבר") – מצוין, גם אם הליהוק הוא מחמיא למדי לאדלשטיין האמיתי. את כל העסק הזה הפיק וגם ביים מייקל מאן הענק ("היט"), שהפעם האחרונה בה הוא עשה טלוויזיה אמנם לא הייתה מוצלחת ("מזל", דרמה על עולם הימורי הסוסים עם דאסטין הופמן, שהייתה אמורה להיות הפקת יוקרה ענקית של HBO ובפועל בוטלה בתום סוף העונה הראשונה, בין היתר בגלל החשיפה שסוסים נהרגו בצילומים) אבל זה לא אומר שאין לו טאץ' מופלא למתח, לשוטרים וגנבים, לערים גדולות ולדיאלוגים דרמטיים. שמונת הפרקים שהם בעצם כל העונה הראשונה עולים כעת ל-VOD של הוט. מומלץ לאללה.

"טוקיו וייס", הוט VOD