ערב בלי חדשות: הטיפול הפסיכולוגי שכולנו זקוקים לו חזר

טפל בנו. "פרייז'ר". צילום: יח"צ פרמאונט
טפל בנו. "פרייז'ר". צילום: יח"צ פרמאונט

כולנו הכרנו את שמו בבר, ואז זרקנו סלט וביצים מקושקשות עם משפחתו בסיאטל, אבל לקח כמעט עשרים שנה עד שהפסיכולוג הטלוויזיוני האהוב על כולנו (לפני אסי דיין) חזר לטלוויזיה. אם יש סיטקום שהגיע זמנו לקאמבק, זה בדיוק הסיטקום הזה

קלסי גראמר לבש לראשונה את דמותו של פרייז'ר, פסיכולוג אינלקטואל חרדתי ורודף נשים, אי אז באמצע האייטיז, אז נכנס לבר של "חופשי על הבר", ולא יצא משם עד שהסיטקום המצליח ירד ב-1993. הבר אמנם נסגר, אבל עבור גראמר זו היתה רק ההתחלה – NBC לא יכלו לוותר ככה סתם על הלהיט הכי גדול שלהם, לכן יצרו ספין-אוף בכיכובו של הפסיכולוג השתיין, שהפעם יתמקד בחייו בסיאטל ובמשפחתו המוזרה.

"פרייז'ר" הפך להיות הספין-אוף המצליח בהיסטוריה (לפחות דאז), עם 11 עונות, 37 פרסי אמי (שיא עבור קומדיה), ותג מחיר חסר תקדים עבור שחקן טלוויזיוני – 1.6 מיליון לפרק עבור גראמר. עם סיומה, גראמר לא היה צריך לשחק יותר לעולם, סוף טוב הכל טוב. סתם נו, מה נראה לכם? האיש חתום על יותר הסכמי גירושין מדונלד טראמפ. וחוץ מזה, לא בטוח שהכסף מדבר, כי פרייז'ר מלווה את גראמר כבר 40 שנה, ככה שזה רק הגיוני שבעידן הסטרימינג מישהו יעשה מהלהיט הישן משהו. ורק הגיוני שגראמר ירצה לחזור לתפקיד שבנה לו קריירה.

לכן הריבוט של "פרייז'ר" מעניין – כי ספק אם השחקן המוערך קלסי גראמר (ובחיינו שבצדק) יבחר לטמא את תפקיד חייו בביקור סתמי, ונראה שבהחלט יש סיפור שמצדיק את הקאמבק. הסדרה החדשה מציגה את פרייז'ר קריין בחלק שונה לחלוטין של חייו: לאחר שאביו מרטין נפטר, פרייז'ר מחליט שהגיע הזמן שיתקרב לבנו פרדי, שעכשיו הוא בכלל כבאי מבוסטון. בהתחשב בכך שהסדרה הראשונה עסקה בפער שבין מרטין השוטר לפרייז'ר הפסיכולוג האליטיסט, נחמד לראות ששמרו על מתח תרבותי-בין-דורי. ונחמד לחזור לפסיכולוג הטלוויזיוני האהוב עלינו.
"פרייז'ר", עכשיו ב-yes VOD