מה רואים הלילה: סימני חיים תבוניים בלהיט המד"ב החדש של נטפליקס

"הסיגנל" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"הסיגנל" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

"הסיגנל", מיני סדרה שלוהטת השבוע בנטפליקס, ממשיכה את המסורת של סדרות גרמניות מקריפות בסטרימינג, ומוסיפה עוד קיסם למדורת תת הז'אנר של "אמא/אבא טסו לחלל החיצון והכל התחרבש". אם רציתם לא לישון הלילה - זאת הסדרה בשבילכם

רק לפני שלושה שבועות כתבנו כאן על "קונסטליישן", דרמת המד"ב החדשה של אפל TV, וסימנו את היווצרות של תת-הז'אנר המד"בי החדש שבו אם או אב נוטשים את ילדיהם מאחור ועפים אל החלל החיצון בחיפוש אחר חיים תבוניים, בניסיון למנוע את האפוקליפסה או סתם כי הם במשבר גיל העמידה וחושבים שכל היקום סובב סביבם. והנה עלתה בנטפליקס "הסיגנל", דרמת מד"ב שבה אמא שוגרה לחלל, אבא ובת נשארים מאחור, ותעלומה גדולה מלווה את המשפחה בניסיונה הנואש לשוב ולהתאחד.

>> גיא ריצ'י חזר לזירת הפשע, חזר לעצמו וחזר לעשות כיף טהור
>> מדריך הסטרימינג: 28 סדרות שבטח תרצו לראות בחודש מרץ

"הסיגנל" היא מיני סדרה שייצר הכוכב הגרמני דיוויד פלוריאן פיץ, שגם כתב את הסדרה ומככב בה, ובמרכזה האסטרונאוטית פאולה שיוצאת אל תחנת החלל הבינלאומית בתקווה למצוא סימן לחיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ, נוחתת בחזרה בשלום, אבל אז המטוס שאמור להחזיר אותה הביתה לבעלה ובתה פשוט נעלם, פוף. קרה לה משהו בתחנת החלל, בעלה מוצא רמז לכך ויוצא עם בתו לפתור את המסתורין ולנסות למצוא אותה, וככל שהוא מתקדם העולם סביבו מתפרק והסכנה לחייו גוברת.

הפרק הראשון מייצר הבטחה שספק אם הסדרה יכולה לעמוד בה, אבל האמפתיה שמייצרים הגיבורים מיידית ואותנטית וזה מה שחשוב בקלישאות ז'אנר מהסוג הזה. צריך לציין גם את פרי באומייסטר בתפקיד האם הנעלמת, שחוזרת ומופיעה בפלאשבקים, ונראית כמי שמוכנה לקריירה הוליוודית אם האנגלית שלה תאפשר זאת. כמו הרבה סדרות שאנחנו אוהבים להמליץ עליהן לצפייה לילית, מאסטרפיס לא תראו פה, אבל יש כאן חיים תבוניים, המתח והדרמה יעבדו מספיק טוב כדי לאלחש לכם איזה לילה או שניים.
>> "הסיגנל", ארבעה פרקים, עכשיו בנטפליקס