מה רואים הלילה: סדרת המד"ב ששווה מנוי לאפל טי.וי פלוס

חיים על המאדים."עבור כל האנושות // For All Mankind" (צילום: יחסי ציבור)
חיים על המאדים."עבור כל האנושות // For All Mankind" (צילום: יחסי ציבור)

מלחמות הסטרימינג השאירו בינתיים את אפל TV+ הרחק מאחור, אבל סדרות כאלה מבצרות את מעמדה כספקית תוכן איכותי שאי אפשר לדלג עליה. העונה השלישית של "For All Mankind" היא ממתק מרהיב בדרך למאדים ולטלוויזיה גדולה מהחיים

מלחמות הסטרימינג של ארצות הברית בדרכן אלינו, עם הצטרפותה של דיסני פלוס להיצע המקומי ביום חמישי הקרוב, וזאת הזדמנות להתעכב רגע דווקא אחר מי שמסתמנת כמפסידה הזמנית של הקרב הזה: אפל TV פלוס. עם קצת יותר מ-25 מיליון מנויים שהצטברו בשירות הסטרימינג שלה מאז נובמבר 2019, היא ממוקמת מבחינת מספר המנויים הרחק מאחורי אמזון, דיסני ו-HBO, ועל נטפליקס בכלל אין מה לדבר. אבל אם מודדים לא רק את המספרים אלא גם את איכות התוכן, ניכר שיצרנית האייפונים מקליפורניה מכוונת לרף העליון של צופי הטלוויזה עם סדרות כמו "ניתוק", "ימיו האחרונים של תלמי גריי" ו"סוסים איטיים". וכן, זה המקרה גם עם סדרת המד"ב-היסטוריה-אלטרנטיבית "For All Mankind" שחזרה בסופ"ש לעונה השלישית.

לטובת מי שעשה את הטעות והחמיץ את שתי העונות הקודמות נספר שהסדרה מתרחשת בעולם שבו ברית המועצות ניצחה את ארצות הברית במרוץ אל הירח, וכתוצאה מכך היא אינה קורסת והמרוץ אל החלל בין שתי המעצמות נמשך ביתר שאת. זה רעיון אדיר לסיפור מציאות חלופית, ויוצרי הסדרה סוחטים ממנו את המקסימום הרגשי והאפי לטובת טלוויזיה גדולה מהחיים. יוצר הסדרה, רונלד ד. מור, הוא גם האיש שמאחורי תחייתה של "באטלסטאר גלקטיקה", מה שאומר שהיא ממתק מרהיב ויזואלית ומבטיח עלילה מבוססת דמויות ושלל שאלות פילוסופיות על האנושות ואולי הפעם גם פינאלה שלא יחרב את הסדרה כולה.

לא ש"For All Mankind" קרובה לפינאלה שלה – אפל כבר הכריזה על הזמנת העונה הרביעית, ובהתחשב בכך שהעונה השלישית מתרחשת בין 1994 ל-1996 של המציאות החלופית יש ליוצרים עוד הרבה לאן ללכת. העונה השלישית מתמקדת בהמשך המרוץ לחלל בין המעצמות, ועכשיו אל המאדים. במציאות הזאת יש כבר מושבות על הירח ובית מלון לווייני והמרוץ לחלל מקדם גם את הזינוק הטכנולוגי של שנות התשעים וגם את תחושת התקווה שאפיינה אותן, וכל זה קצת עושה חשק לעבור לגור ביקום המקביל הזה. העונה השלישית תשודר פרק בשבוע, כמו קודמותיה, אז זה אומר שיש לכם 21 פרקים להשלים עד לשבוע הבא. כיף לכם.

>> "עבור כל האנושות // For All Mankind", עכשיו באפל TV+