מה רואים הלילה: מדי פעם נטפליקס מצליחים להפתיע אפילו אותנו

למי קראת מפלצת? "המשובשים". צילום מסך/ נטפליקס
למי קראת מפלצת? "המשובשים". צילום מסך/ נטפליקס

מי היה מאמין? נטפליקס הביאו הברקה קטנה עם סדרה שעוסקת בכוחות על משובשים ומדען מטורלל, וזה אשכרה כיף. אולי זה קשור לעובדה שהיוצרים הקנדים לקחו השראה קצת יותר מדי ברורה מסדרת גיבורי העל הטובה ביותר על המסך

12 בספטמבר 2022

אתם לא שונאים את זה כשנגמר לכם המרשם לכדורים, ועכשיו אתם מתחילים להרגיש לא עצמכם, לפתח תופעות לוואי, לגלות שאתם צ'ופקברה ולצאת למרדף כדי לתפוס את המדען המטורף ונוטף הכריזמה שעשה לכם את זה? אה, לא? טוב, זה כי אתם לא אחד משלושת הגיבורים של "המשובשים" – סדרת המד"ב החדשה של נטפליקס שכאילו הגיעה משום מקום כדי להגניב אותנו על מפלצות אגדיות (כמו אבוללה, אבל של עמים אחרים). למרות שבפועל, אפשר לראות את זה כעוד סדרה של גיבורי על, עם טוויסט.

חואן, טילדה ואבי הם שלושה בני עשרים שהשתתפו בנעוריהם בניסוי מסתורי של מדען שנראה כמו שילוב בין ווילי וונקה לקונאן אובראיין, אבל בפועל עוסק יותר בתחומי ההשבחה הגנטית. אתם יודעים, התחום הזה שכל מי שעובד (על המסך! רק על המסך!) הוא כנראה סייקו. ואותו ד"ר סרקוב – שמגולם באופן נפלא על ידי הקומיקאי האוסטרלי ריס ניקולסון – הוא בהחלט סייקו. כשהדוקטור היקר מחליט לחתוך להם את הכיוון לכדורים שמנעו מהם לסבול מתופעות הלוואי, הם מתחילים… ובכן, לסבול מתופעות הלוואי. אתם בטח כבר מנחשים שזה לא מיגרנה ונפיחות, אה?

אם זה לא היה מציק כל כך, תופעות הלוואי היו יכולים להיחשב לכוחות על. האחת מתחילה לפזר פרומונים ולגרום לכולם להתאהב, השניה חווה שמיעת על וקול שיכול לנפץ זכוכית ויותר, והאחרון הופך למפלצת טורפת ורצחנית. כלומר, לצ'ופקברה – המפלצת המיתולוגית של ארצות דרום אמריקה. למעשה, שלושת הגיבורים מעוצבים בהשראת מפלצות אגדיות – הבאנשי הצורח של המיתולוגיה האירית והסוקובוס, השדה היצאנית שמפתה גברים מהתרבות האנגלית. למרות כל התיאור המיסטי הזה, הסגנון של הסדרה דווקא קליל, ומזכיר בהרבה את תמהיל הדם-פאניקה-מתח-קומדיה של "הבנים", סדרת גיבורי העל הטובה ביותר על המסך. וגם בלי גלימות, יש כאן קבוצה של מנודים שמתגלים כגיבורים האמיתיים, המון שנינויות, שוטים גועליים ולפחות נבל אחד ענק. וואלה נטפליקס, הפתעתם.

העונה הראשונה של "המשובשים" זמינה עכשיו בנטפליקס