מה רואים הלילה: מותחן פסיכולוגי מפתיע כבש את הטופ בנטפליקס

"Dear Child" (צילום מסך: נטפליקס)
"Dear Child" (צילום מסך: נטפליקס)

אף אחד לא ראה את "Dear Child" של נטפליקס מגיעה, אבל גל של ביקורות נלהבות הפכו אותה ללהיט בינלאומי מוצדק ואינטליגנטי להפליא. אז יש לנו להיט. והוא מותחן אימה פסיכולוגי. והוא ממש מקריפ. והוא גרמני. אנחנו לא נישן הלילה, כן?

12 בספטמבר 2023

מדי פעם זה עדיין קורה בנטפליקס, כשסדרה שאינה דוברת אנגלית מגיעה פתאום משום מקום וכובשת קהלים גדולים בכל העולם עם איכויות טלוויזיוניות אחרות וזרות שיש בהן קסם רענן ורב. הן תמיד מגיעות משום מקום, כי נטפליקס לא משקיעה מאמצים בינלאומיים גדולים בקידומן ושום באזז לא מלווה את עלייתן. וזה רק הופך את ההצלחה שלהן למרשימה יותר.

זה בדיוק המצב עם "Dear Child" שעלתה בסופ"ש אל מרחבי הסטרימינג של נטפליקס, והתייצבה במקום הראשון במצעד הסדרות הנצפות ביותר של השירות הפופולרי פשוט כי עוד ועוד אנשים בחרו בה מתוך עמוד הבית המבלבל. ביקורות נלהבות מאוד של יוטיוברים הפיצו את הסדרה כמו אש ברחבי הרשת, בגרסה מחודשת ומשודרגת של "מפה לאוזן", והנה יש לנו להיט. והוא מותחן פסיכולוגי. והוא ממש מקריפ. והוא גרמני.

"Dear Child" ("ילדה יקרה") היא מיני סדרה בת שישה פרקים, מבוססת על רב-מכר בינלאומי באותו שם של רומי האוזמן, והיא אכן מאוד גרמנית ודוברת גרמנית עם קאסט גרמני (מצוין). במרכז הסיפור: אישה נפגעת בתאונת דרכים כשהיא חוצה כביש בריצה באמצע יער, בבית החולים היא מתעוררת לצד בתה הקטנה ואנחנו מבינים שהן נמלטו משנים ארוכות כחטופות שהוחזקו בשבי. אבל לא באמת הבנו כלום, כמובן.

בלי ספוילרים: אין הרבה סדרות זרות שמצליחות לסחוף את העולם כולו בנטפליקס, אבל אין הרבה סדרות בכלל שנותנות לאינטליגנציה של הצופה את הכבוד ש"Dear Child" נותנת. הטוויסטים אינטליגנטיים ומפתיעים, הדמויות עגולות והאקשן חד, המתח נובע מאימה אמיתית וצרופה, והגרמנים שוב מתגלים (כמו ב"Dark") כמאסטרים של טלוויזיה מקריפה ומלחיצה באמת. גם הלילה אתם לא הולכים להירדם.
>> "Dear Child", שישה פרקים, עכשיו בנטפליקס