מה רואים הלילה: הנוכלת החדשה של נטפליקס ושונדה ריימס

הנוכלת בלי הטינדר. ג'וליה גארנר ב"להמציא את אנה" (צילום: יחסי ציבור)
הנוכלת בלי הטינדר. ג'וליה גארנר ב"להמציא את אנה" (צילום: יחסי ציבור)

אהבתם "נוכל הטינדר"? זו הייתה רק המנה הראשונה. "להמציא את אנה" מבוססת על סיפור אמיתי ותעשה בדיוק את הרעש שנטפליקס רוצה שהיא תעשה, כולל דיונים מעמיקים בואכה היסטריים על הערצת נוכלים, אבל בעצם מדובר בעוד ממתק שונדאי על כוח, סקס ותככים. יאמי

13 בפברואר 2022

למה מגיע לנו כל הטוב הזה? לא ברור, אבל אם התמוגגתם בשבוע שעבר ממעשיות ההונאה של "נוכל הטינדר", נראה שזו הייתה רק מנה ראשונה ומופע חימום של נטפליקס לקראת המנה העיקרית שהיא מגישה השבוע: "להמציא את אנה", מיני-סדרה שיצרה וכתבה שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי") בהתבסס על סיפורה העסיסי והאמיתי לגמרי של אנה דלבי (סורוקין), בחורה צעירה שעקצה מאות אלפי דולרים (ומטוס סילון!) מסביבתה הניו יורקית אחרי שהצליחה לשכנע רבים שהיא מיליונרית גרמניה שעתידה לרשת ממון רב. ב-2018 פרסמה העיתונאית ג'סיקה פרסלר כתבה אדירה ב"ניו יורק מגזין" ובו היא מגוללת מקרוב את סיפור עלייתה ונפילתה של דלבי. ריימס קראה את הכתבה ורכשה את הזכויות מיד.

מספיק לראות פרק אחד של "להמציא את אנה" כדי להבין שמעבר לסיפור העוקץ שבמרכז הסדרה, יש כאן את המיקס השונדאי הרגיל של סקס, כוח, תככים וכל השילובים האפשריים בין שלושתם. מדובר לפיכך בממתק טלוויזיוני במשקל קל, שמצהיר על עצמו מיד בפתיחה ש"הסיפור כולו הוא אמת מוחלטת. חוץ מהחלקים שמומצאים לחלוטין". האם הסדרה מעידה זאת על עצמה כמעיין דיסקליימר או שהציטוט מתייחס להתנהלותה של האישה שבמרכזו? כנראה ששניהם. למרות שהיא מבוססת על כתבה עיתונאית עובדתית (פרסלר גם חתומה עליה כמפיקה), "להמציא את אנה" לוקחת לעצמה מן הסתם חירויות דרמטיות שכבר מעוררות דיון בצד האמריקאי של האינטרנט.

לפני שמתחילים לצקצק על הגלוריפיקציה שנטפליקס עושה פתאום לנוכלי רשת, אפשר גם סתם להנות מזה ששונדה שוב עושה את השטיקים שלה, להתפעל רגע מהמשחק הנהדר של אנה צ'לומסקי וג'וליה גארנר (שכבר הראתה לנו מה היא יודעת ב"אוזרק") ולהתרגש כמו דבילים מזה שאמא שלה ישראלית לשעבר. מדינת ניו יורק תבעה את נטפליקס אחרי שהאחרונה שילמה לאנה דלבי כ-320 אלף דולר תמורת הסכמתה לתסריט. בית המשפט אישר את התשלום בתנאי שהיא תשתמש בו להחזר חובותיה. גם זה, כמובן, הולך להיות חלק מהסימפוזיון הציבורי סביב "להמציא את אנה" בשבוע הקרוב. מהרו והצטיידו בדעה גם אתן.

"להמציא את אנה", עכשיו בנטפליקס