מה רואים הלילה: הכי קרוב שנקבל לאידריס אלבה בתור ג'יימס בונד

השם הוא לא בונד. אידריס אלבה בתור ג'ון לות'ר ב"Luther: The Fallen Sun"
השם הוא לא בונד. אידריס אלבה בתור ג'ון לות'ר ב"Luther: The Fallen Sun"

אידריס אלבה הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לאנושות במאה ה-21, לא פחות, ולמרות שלא זכינו לראות אותו בתור 007 (דניאל קרייג פינה את התפקיד סמוך ליום ההולדת ה-50 של אלבה), אנחנו כן יכולים לקבל אותו בתור הבלש ג'ון לות'ר בפרק חדש ואקשני מתמיד

אידריס אלבה הוא אחד הדברים הכי טובים שקרו לאנושות במאה ה-21, לא פחות. האיש שכולנו הכרנו קודם כל בתור סטרינג בל האגדי מ"הסמויה" נשאר בסביבה גם בשביל לעשות כיף ביקום של מארוול בתור היימדל וכעת גם ביקום של DC בתור בלאדספורט, ועל הדרך גם שלל תפקידים הרבה יותר רציניים (כמו תפקיד מטורף בתור ג'יני ב"3000 שנים של כמיהה"). אבל ברזומה שלו יש חור אחד בצורת קנה אקדח שדרכו רואים צללית – בקיצור, בניגוד לכל תחנוני המעריצים, בשלב הזה כבר ברור שאידריס אלבה לא ישחק את ג'יימס בונד. דניאל קרייג פינה את התפקיד כשאלבה כבר חגג 50 – וזה לא גיל להיכנס בו לסדרת סרטים ארוכה.

אז הוא לא יהיה ג'יימס בונד. אבל הוא כן נתן לנו חמש עונות (בתשע שנים) בתור הבלש הבריטי ג'ון לות'ר, וזה לא היה בדיוק קרוב אבל זה היה טוב מאוד גם כן. הוא הלך קצת פחות מכות ופתר קצת יותר תעלומות מג'יימס בונד, והוא אמנם לא הציל את העולם אף פעם אבל הוא לגמרי תפס כמה רוצחים סדרתיים, שזה מלחיץ במידה דומה גם אם באופן שונה. וכעת מגיע עבור לות'ר שינוי פורמט בדמות סרט שיצא בנטפליקס, בשם Luther: The Fallen Sun, שמתחיל בכך שלות'ר בורח מהכלא (אליו נכנס בסוף העונה האחרונה של הסדרה – עזבו, סיפור ארוך, אבל ברור שהוא לא היה נשאר שם לאורך זמן) ומשם הסיטואציה רק מסלימה.

מה שכן, ראוי לציין שב-The Fallen Sun יש הרבה יותר אקשן מאשר בפרקים רגילים של "לות'ר". להגיד לכם שזה אקשן ברמה של ג'יימס בונד? לא נגיד את זה, אבל זה אחלה אקשן – יש יריות, יש מרדפים, ונכון שכל הקטע הזה בעיקר עושה תיאבון פסיכי בכל זאת איכשהו להיקלע ליקום מקביל בו אידריס אלבה כן היה ג'יימס בונד – אבל זה לגמרי עומד גם בפני עצמו. חוץ מזה, לא נהרוס לכם את הסוף, אבל יכול להיות שגם הסדרה השלימה עם העובדה שאלבה כבר לא יהיה בונד והחליטה לסדר לו פיצוי קטן בדמות משהו בעתיד. אלבה בינתיים כבר מקווה שסדרת סרטים זה הכיוון החדש של עלילות ג'ון לות'ר. אנחנו לגמרי איתו.

Luther: The Fallen Sun, עכשיו בנטפליקס