מה רואים הלילה: בדיוק כמו 'אמלי בפריז', אבל לגמרי ההיפך

גם אני אשרוד. "שורדת בגדול". צילום: יח"צ
גם אני אשרוד. "שורדת בגדול". צילום: יח"צ

כן, מייביס בומונט היא אמנם רווקה פרועה שמנסה לטפס למעלה בעולם האופנה, אבל כאן בערך הקומדיה החדשה של נטפליקס לוקחת פניה חדה הרחק מהלהיט ההוא - כי הכוכבת הפעם היא הכל חוץ מהבחורה הקוקטית שהכרתם. בינג' הסופש שלכם הגיע

נטפליקס בהחלט יודעים לשחק על שני צדי המגרש. כש"אמלי בפריז" יצאה לאוויר העולם, היא הפכה ללהיט ענק וגררה על הדרך ביקורת לא קטנה על קלישאתיות העולם שלה – הבחורה היפה והלבנה שהכל הולך לה טוב גם כשהולך לה רע, אינפלואנסרית נבובה שנוחתת באירופה (הקלישאתית, ברור הקלישאתית) וכולם מסתדרים עבורה. ונטפליקס קשובים לביקורת, או לפחות רוצים למקסם גם אותה – כך שעכשיו הם מביאים את התשובה לאמלי – והיא שחורה, אמתית ובמידה גדולה.

"שורדת בגדול" היא הבייבי של מישל בוטאו, קומיקאית לא רעה ושחקנית שאולי מוכרת לכם מכמה קומדיות רומנטיות שתפסתם בנטפליקס בערב בודד. הסדרה החדשה מבוססת על ספר זכרונות שכתבה (ונקרא באותו השם, שבאנגלית הוא Survival Of The Thickest), המתאר את חייה כאישה שחורה עם, רחמנא ליצלן, בטן! ותחת! ומשקל שלא נכנס לעולם האופנה אלא אם הוא מתוייג בקטגוריה מיוחדת! וכאן בדיוק הטוויסט, כי מייביס בומונט (הדמות שבוטאו משחקת, שהיא בעצם אווטאר לעצמה) עובדת בעולם האופנה, וצריכה להתמודד עם כל זה בעודה עוברת פרידה קשה.

הכריזמה החיננית של בוטאו היא המנוע של הסדרה הקטנה הזו, בינג' קליל של ארבע שעות במצטבר, ובניגוד לאמלי, הפעם הסדרה לא פוחדת לצחוק ללבן של העיניים בעולמות האופנה, הרווקות וגם הגזע. ההומור קליל אבל לא מיותר, העלילה מרימה (לבסוף), והאווירה הקלילה הופכים את הסדרה הזו לממתק נטפליקס קטן שאפשר לצרוך בזריזות שיא, ולא לחשוב עליו פעמיים. לפעמים זה בדיוק מה שאנחנו צריכות.

"שורדת בגדול", 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס