ערב בלי חדשות: זה בדיוק הזמן לסדרה מעולה על מציאות מקבילה

"עבור כל האנושות" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
"עבור כל האנושות" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

כל מה שאנחנו רוצים מהטלוויזיה זה שעה-שעתיים של מציאות חלופית כמפלט לנפש. "עבור כל האנושות", שחזרה לעונה רביעית, היא מסע מרהיב אל תוך מציאות מקבילה באמת, עם היסטוריה אלטרנטיבית משלה. זו אחת מסדרות המד"ב הטובות של השנים האחרונות והיא תכריח אותכם לחשוב על כל האנושות

13 בנובמבר 2023

אם אתם עוקבים אחרי המדור בשבוע האחרון, אתם כבר מכירים את התרגיל: אנחנו מחפשים את התכנים הטלוויזיוניים הכי טובים וסבירים שאפשר לצרוך עכשיו ללא טריגרים, ולבלות שעה-שעתיים-חצי-יום במציאות חלופית כמפלט רגעי לנפש. ומה יותר מציאות חלופית מסדרה שמתרחשת כולה במציאות חלופית, מין יקום מקביל עם היסטוריה אלטרנטיבית לזו שלנו שדברים התרחשו בה קצת אחרת? כלום. זה ממש כאילו העונה הרביעית של "עבור כל האנושות" נחתה כאן ממש במיוחד בשבילנו.

סדרת המד"ב המצוינת של אפל TV+, אולי סדרת המד"ב הטובה ביותר שרצה בשנים האחרונות על המסכים, מתרחשת בעולם שבו הסובייטים נחתו ראשונים על הירח והמירוץ לחלל מעולם לא הסתיים, מה שהוביל להתפתחות טכנולוגית מהירה בהרבה ולהתפתחויות גיאו-פוליטיות שונות באופן דרמטי.

העונה הראשונה נפתחת ב-1969 לפני הניצחון הגדול של ברית המועצות, ובעונה הרביעית אנחנו מגיעים לשנת 2003, שבה המין האנושי כבר בשלב ההקמה המתקדם של המושבה הראשונה על המאדים, ומדינות ותאגידים נלחמים על משאבים שמתגלים על אסטרואידים בחלל. עיצובה האמנותי של הסדרה כה מושלם, וההצצות שהיא מספקת להבדלים ההיסטוריים בינה ובין המציאות שלנו כה מגניבות, שלרגעים היא נראית ריאליסטית לחלוטין, כאילו נלקחה מיקום שבו כל זה באמת התרחש.

אבל ההצלחה הבאמת גדולה של "עבור כל האנושות" היא לא בפנטזיה על ההיסטוריה האלטרנטיבית שיכולה הייתה להיות, אלא דווקא במארג המצוין של דמויות מרגשות ואנושיות שהעלילה גדולה מהן, וקאסט של שחקנים מוכשרים שבאו לעבוד קשה ולתת את תפקיד חייהם.

מי שצפה בשלוש העונות הקודמות והמצוינות כבר יודע שזאת סדרה שמחסלת את הגיבורים שלה כדי להדגיש כמה אפית ועל-זמנית המשימה הגדולה שלה: לדמיין את המין האנושי מתעלה על עצמו למען המטרה הגדולה של חיפוש אחר עולמות חדשים והבטחת עתיד קיומנו. אין דמות שיכולה להיות יותר גדולה מהחזון האולטימטיבי הזה, אבל זה לא בהכרח הופך את המציאות החלופית לטובה יותר עבור מי שחי בה. אולי להפך. "עבור כל האנושות" תכריח אתכם לחשוב על, ובכן, האנושות. איזה דבר זה.
>> "עבור כל האנושות", עונה רביעית (פרק בשבוע), עכשיו באפל TV+