מה רואים הלילה: עוד סדרת פנטזיה לפי משחק מחשב? כן בבקשה

תגידו שזה לא נראה לכם כיף, תגידו. Dragon Age: Absolution
תגידו שזה לא נראה לכם כיף, תגידו. Dragon Age: Absolution

מי היה מאמין שנטפליקס תצליח להפוך את סוגת "עיבוד קולנועי/טלוויזיוני למשחק מחשב" למשהו כיפי ולא לשק חבטות מושמץ? אחרי שרשמה הצלחות יפות עם Arcane ו-Cyberpunk: Edgerunners, הגיע הזמן של Dragon Age: Absolution

יש איזה שידוך קבוע שנטפליקס מריצה במהלך השנה האחרונה שהולך לה טוב מאוד: סדרות מצוירות שמבוססות על משחקי מחשב פופולריים במיוחד. מיותר לציין שההיסטוריה קובעת שעיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים למשחקי מחשב זה בדרך כלל "לא" חזק. אבל אחרי יריית הפתיחה המוצלחת מאוד עם סדרת האנימה המבוססת על קלאסיקת הנינטנדו Castlevania, בשנה שעברה נטפליקס עלו הילוך עם Arcane הפנטסטית, שהייתה מבוססת על להיט הענק League of Legends, עם סרט אנימה חמוד מאוד המבוסס על הפרנצ'ייז של "הוויצ'ר" (Nightmare of the Wolf), המשיכה לגרסת אנימה פשוט נהדרת ל-Cyberpunk 2077 – וכעת מגיעה סדרת אנימציה-פנטזיה-למבוגרים-אבל-לא-רק חדשה, Dragon Age: Absolution.

"דרגון אייג'" הוא מותג משחקי תפקידים פופולרי מאוד מ-15 השנים האחרונות, המונה שלושה משחקים שהיו להיטים ענקיים במחשבים ובקונסולות, ועם משחק רביעי עתיר הייפ שמתקרב אלינו לאט לאט. אבל הוא גם עולם פנטזיה שלם, מפותח ומורכב, שעיקר העניין הוא בו הקרע סביב סוגיית הקסם. לעומת הרבה עולמות פנטזיה, כאן הקסם הוא לא רק כוח חשוב ומשמעותי, הוא גם מבוקר בקפידה על ידי מסדר הטמפלרים שנמצא במאבק מתמיד (ובסוג של סטטוס קוו בעייתי ושביר) עם הקוסמים.

אבל אתם לא באמת חייבים להכיר את העולם (למרות שזה כדאי) בשביל להנות מששת הפרקים הקצרים של Dragon Age: Absolution, שעבור הצופים שמגיעים לסדרה בלי היכרות מוקדמת, תרגיש כמו טבילת רגל זהירה אבל כיפית לתוך עולם ענקי. בסופו של דבר מדובר בסיפור פנטזיה קלאסי של כמה דמויות (עם מערכות יחסים מורכבות ועבר טעון, כמובן) שיוצאות לגנוב חפץ קסום, בקיצור – סיפור שוד קלאסי. רק עם קסמים וחרבות. וגם תראו איזה אנימציה יפה. מה יכול להיות יותר כיף מזה?

"Dragon Age: Absolution", עכשיו בנטפליקס