מה רואים הלילה: הסדרה שמחזירה את הנסיך המדליק לבל אייר

הרבה דברים השתנו מאז הניינטיז, יא נסיך. "בל-אייר" (צילום: יחסי ציבור)
הרבה דברים השתנו מאז הניינטיז, יא נסיך. "בל-אייר" (צילום: יחסי ציבור)

"בל אייר" היא ריבוט מיוחד שלוקח את הסיפור של "הנסיך המדליק מבל אייר" והופך אותו מסיטקום לדרמה. וויל סמית נתקל ברעיון הזה שנולד כדאחקה אינטרנטית, רכש אותו, הפיק אותו והפך אותו למציאות. האקספרימנט הזה שווה בדיקה

14 בפברואר 2022

בדיעבד, ברטרוספקטיבה ובמבט לאחור, כולם מבינים איזו סדרה פורצת דרך הייתה "הנסיך המדליק מבל אייר" ואיזה דברים גדולים היא עשתה מעבר להתנעת הקריירה של וויל סמית. יכול להיות שיקח זמן לעכל עכשיו את מה שעושה "בל אייר", סדרה חדשה של שירות הסטרימינג Peacock של אן.בי.סי שעלתה אתמול ועוררה התרגשות רבה: לא בכל יום עולה רימייק לאחת הסדרות האהובות של הניינטיז. ו"בל אייר" היא לא סתם סדרת רימייק, היא רימייק שמדמיין את סיפורו של הפרש פרינס כסדרת דרמה אפלולית על מעמד וגזענות בארצות הברית. רימייק דרמטי לסיטקום? כזה עוד לא היה, וזה כמובן פותח פתח לאינספור אפשרויות רימייק חדשות ("סיינפלד" כסדרת משטרה?).

מה שבאמת יפה זה שהסיפור של "בל אייר" מתחיל בכלל בסרטון מעריצים ויראלי ומושקע מ-2019, שבו הדגים במאי בשם מורגן קופר את כישוריו באמצעות טריילר לסרט בשם "בל אייר", גרסה דרמטית לעלילותיו של הנסיך המדליק. וויל סמית התלהב כל כך מהדאחקה עד כי החתים את קופר על חוזה פיתוח והפך אותה למציאות כמפיק הסדרה. שלושת הפרקים הראשונים הגיחו אתמול לאוויר העולם והותירו את המבקרים בארצות הברית מקוטבים בין מי שמתפעלים מהריבוט הנועז ומי שאינם מתלהבים מהפוליטיזציה של הסיפור. סמית עצמו אמר ש"גם במקור הייתה בסיפור הזה דרמה, אבל היינו צריכים להחביא את הכאב שלנו מתחת לצחוק. עכשיו אפשר להסתכל למציאות בעיניים".

נטפליקס ו-HBO התחרו ב-Peacock על הסדרה, והרשת המוכרת פחות זכתה אחרי שהתחייבה להזמין שתי עונות עוד בטרם צולם פיילוט. ג'בארי בנקס, שמגלם את וויל הצעיר הבעייתי מפילדלפיה, מקבל כאן את תפקידו הראשון בטלוויזיה ונראה כמו כוכב גדול בפוטנציה. הסיפור, כזכור, מוצא את וויל כשהוא נשלח לדודיו העשירים בבל אייר על ידי דודתו שמגדל אותו, אחרי שהסתבך בקטטה אלימה בשכונתו שבפילדלפיה. הוא כמובן מתקשה להסתגל למציאות החדשה של שכונת העשירים בלוס אנג'לס ומסתבך למכביר, רק שהפעם זה בכלל לא מצחיק. שווה לראות ולו בשביל האקספרימנט המשונה הזה.