מה רואים הלילה: האיש הכי מצחיק והסיפור הכי עצוב על אהבה

תשמעו קטע, אשתי מתה. מארק מרון (צילום: יחסי ציבור)
תשמעו קטע, אשתי מתה. מארק מרון (צילום: יחסי ציבור)

אם אתם רוצים להבין מה זאת אהבה, כדאי שתפנו לכם זמן הלילה לספיישל החדש של הקומיקאי מארק מרון, ובמרכזו אהובתו שנפטרה לפני שנתיים במפתיע והתמודדותו עם האבל והאובדן. ואם זה לא נשמע מספיק מצחיק - הוא מדבר גם על עליית הפאשיזם ועל אימת ההזדקנות. אתם תבכו

14 בפברואר 2023

סטנדאפ קומדי מגיע לשיאו כשהקומיקאי על הבמה מעז לחשוף את הרגשות האלה. הזעם של כריס רוק על הממשל, ההתמודדות של ריצ'רד פריור עם תאונת הסמים שכמעט שרפה אותו חי, התיעוב של האנה גדסבי לתעשיית הקומדיה סביבה, הכעס האדום הבוהק של ג'ורג' קרלין על אמריקה השמרנית. הרגעים הגדולים של הקומדיה תמיד נושאים איתם רגשות לא פשוטים שמתפרקים מצחוק על הבמה. אבל את מה שמארק מרון עושה על הבמה – ואת האופן שבו הוא מפרק בקומדיה את העצב האינסופי, האבל הכואב והאובדן הקשה סביב מות בת הזוג שלו, הבימאית לין שלטון – ובכן, כזה עוד לא ראיתם.

>> מה רואים החודש: כל הסדרות שאתן צריכות לראות בפברואר
>> "סוסים איטיים" ועוד 19: הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע

"אני לא רוצה להיות שלילי", אומר מרון ברגע שהוא עולה על הבמה, "אבל לא נראה לי ששום דבר הולך להשתפר אי פעם". זה פחות או יותר ממסגר את הטון של הספיישל כולו. מרון, שתמיד היה קומיקאי ציני ומבריק, עלה לגדולה לא מעט בזכות הפודקאסט המגה-פופולארי שלו "WTF עם מארק מרון" שבו הוא מארח את גדולי הקומדיה של ארה"ב על בסיס קבוע, והקריירה שלו כשחקן מזנקת בשנים האחרונות בזכות הופעותיו המעולות בסדרה הכיפית "Glow" הכיפית ובסרט "To Leslie", אבל אם לשפוט על פי הספיישל הזה – השיא שלו עוד לפניו. "מעגמומיות לחשיכה" – כן, ככה קוראים לספיישל הזה – הוא מסה על היותם של החיים בני חלוף, מפי אדם שנאלץ להתמודד בשנתיים האחרונות עם העובדה הזאת. והוא קורע מצחוק.

"היא פשוט נפטרה וזה הדבר הכי נורא שקרה לי. ובטח גם לה", הוא יורה ואי אפשר שלא לצחוק ולבכות סימולטנית. המוות הפתאומי שינה את מרון ומאפשר לו להשתמש בעומק האינטלקטואלי שלו, שבולט מאוד בפודקאסט אבל נפקד בדרך כלל מופעי הסטנדאפ שלו. כאן קורה הקסם. זה כבד וקליל, פסימי ואופטימי, עצוב ומצחיק. כשהוא לא מדבר על האהבה המתה שלו, הוא עוסק בנושאים קלילים כמו הדמנציה של אביו, עליית הפאשיזם, אימת ההזדקנות והחתולים שלו. אבל כשהוא כן מדבר על האהבה כדאי במיוחד להקשיב וללכת לחבק את האנשים שאתם אוהבים כל עוד הם בסביבה.

>> "מארק מרון: מעגמומיות לחשיכה", עכשיו ב-yesVOD וב-HBOMax