מה רואים הלילה: "סייברפאנק 2077" מצא גאולה מפתיעה בנטפליקס

מתוך "Cyberpunk: Edgerunners"
מתוך "Cyberpunk: Edgerunners"

הוא היה משחק עתיר הייפ שבילה שבע שנים בפיתוח - ואיכזב כמעט את כל מי ששיחק בו. עכשיו מגיעה לנטפליקס סדרת אנימה בת 10 פרקים המבוססת עליו, ומצליחה לעשות את מה ש"סייברפאנק 2077" לא הצליח - לקבל ביקורות מצוינות מכולם

14 בספטמבר 2022

אם אתם גיימרים, אפילו קצת, כנראה שיש לכם רגשות כלשהם למשמע המילים, או ליתר דיוק המילה והמספר "סייברפאנק 2077". משחק התפקידים הזה בילה שבע שנים ארוכות בפיתוח, מועד יציאתו נדחה שוב ושוב, וההייפ היה בלתי אפשרי. אולי הכי הרבה הייפ שהיה לקראת צאת משחק מחשב אי פעם. ואז הוא הגיע לשוק במצב מחריד, מפוצץ בבאגים, כמעט בלתי שחיק – בטח אם יש לכם מחשב או קונסולה לא לגמרי חדישים. וזה חבל, כי העולם שלו לגמרי היה עשיר ומעניין – עולם סייברפאנק מוגזם שלקח את כל ההשראות האפשריות (אנימה, וויליאם גיבסון, "בלייד ראנר", "טרנסמטרופוליטן", מה לא), שם על 200 קמ"ש וערבב. אפילו היה שם את קיאנו ריבס בתפקיד ראשי (והוא היה מצוין שם).

אבל אנחנו לא התכנסנו כאן בשביל לדבר על גיימינג, אלא על טלוויזיה. לכן אולי תתעניינו לשמוע, בין אם אתם אהבתם או שנאתם את "סייברפאנק 2077" כמשחק, ובין אם אתם סתם בקטע של סייברפאנק, או אנימה, או מד"ב, או סתם מחפשים משהו לראות הערב – שהמשחק הוליד סדרת נטפליקס בת עשרה פרקים, והיא פשוט מצוינת. "Cyberpunk: Edgerunners" הוא סיפור שמתרחש באותו עולם, פחות או יותר באותם זמנים (ואפילו יש קישורים לסיפור של המשחק, אבל הם לגמרי שם בתור בונוס וממש לא חובה להכיר). הסיפור הוא סוג של סיפור מאפיה קלאסי, רק בעולם עתידני מופרע עם המון אורות ניאון, יריות ושתלים קיברנטיים: מסע של עבריין רחוב זוטר לדרגים בכירים בכנופיה – וכל המחירים שהוא צריך לשלם בדרך לצמרת. וכן, יש מלא סקס ואלימות (שימו לב שהטריילר שצירפנו למטה הוא "טריילר NSFW". מצד שני, אנחנו מאוד מקווים שאתם לא בעבודה עכשיו. מאוחר).

בזמן האחרון, נטפליקס משקיעה די הרבה מאמצים בעיבודים למשחקים. אם פעם היה מדובר בתוכן מושמץ שנתן לנו פלופים כמו הסרט של "סטריט פייטר", הרי שבשנה שעברה, למשל, שיתוף פעולה שכזה עם המשחק League of Legends קיבלנו את "Arcane" המצוינת, וקודם לכן – את "The Witcher" הלא רעה כלל. דרך אגב, "The Witcher" מבוססת בין היתר על שלושת המשחקים באותו שם, שההצלחה האדירה שלהם (בעיקר של המשחק השלישי בסדרה) היא שבנתה את ההצלחה של חברת הגיימינג הפולנית CDPR, שהשתמשה בכל ההייפ הזה בשביל להביא לנו את… "סייברפאנק 2077". אז תקראו לזה סגירת מעגל.

"Cyberpunk: Edgerunners" זמינה בנטפליקס