ערב בלי חדשות: אם כבר סוף העולם אז שיהיה רצח באיסלנד

"רצח בסוף העולם" (צילום: יחסי ציבור/FX)
"רצח בסוף העולם" (צילום: יחסי ציבור/FX)

זה לא זמן טוב מבחינתנו לסדרות שמכילות כבר בשם שלהן את המילים "רצח", אבל סדרת המתח הבלשית החדשה והמשונה של יוצרי "The OA" (ובמרכזה הכוכב.ת הא-בינארי.ת הנפלא.ה אמה קורין), תהיה כנראה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל ותשחק לכם בראש

14 בנובמבר 2023

אנחנו ממשיכים לחפש מדי ערב אלטרנטיבות טובות לבהיה המתמשכת במהדורות החדשות האינסופיות, ויכולים לדווח שאחרי שבועיים בלי חדשות ב-20:00 שאינן מחדשות דבר, חל שיפור משמעותי במצבנו וגם עור הפנים שלנו בריא וזוהר יותר. בדרך כלל, מתוך דאגה לשלומנו הנפשי, היינו פוסלים על הסף כל אלטרנטיבה שמכילה את המילים "קצה העולם" ו"רצח", אבל המקרה של "רצח קצה העולם" ייאלץ להיות היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.

אם כבר לצלול אל תוך תעלומת רצח, אז ככה: "רצח בקצה העולם" היא היצירה החדשה של בריט מארלינג וזאל בטמאנגליז', צמד יוצרי האינדי שמאחורי "The OA", מהסדרות המקוריות, המרגשות והאנדרייטד ביותר שנוצרו בנטפליקס (מארלינג גם כיכבה בה בתפקיד הראשי ושומרת לעצמה תפקיד נאה גם הפעם), שחוסלה בתום עונתה השנייה טרם זמנה. אין הרבה יוצרים בטלוויזיה עם החותמת הייחודית שלהם, וזאת לבדה סיבה טובה לתת צ'אנס לסדרה החדשה שלהם. אבל יש עוד.

במרכז הסדרה ניצבת דרבי הארט (אמה קורין, הכוכב.ת הא-בינארי.ת הנהדר.ת של "הכתר") על שני צירי זמן: באחד היא האקרית צעירה שלומדת מאביה כיצד להיות בלשית, חוברת למתכנת צעיר ויחד הם פותרים תעלומת רצח סדרתי, בעוד בשני היא כבר מפורסמת בתור "השרלוק הולמס של ג'ן זי" ומוזמנת לריטריט של מיליארדר אקסצנטרי (קלייב אוון בתפקיד מושלם) בלב השממה המושלגת של איסלנד, כשלפתע מתלקחת בו סדרת רציחות שהיא צריכה לפתור כדי להציל את חייה. העלילה מדלגת בין שני צירי הזמן, כשהאחד מאיר על השני, ומאפשרים לצמד היוצרים השאפתניים לעשות את מה שהם הכי אוהבים: לשחק לצופים שלהם בראש.

שני הפרקים הראשונים בסדרה עלו היום ב-FX/Hulu, וגם בדיסני+ המקומית, ובסך הכל צפויה הסדרה להכיל שבעה פרקים בלבד, כשברור שגורלה הביקורתי תלוי מאוד בפינאלה שלה, כדרכן של סדרות שבמרכזן תעלומת רצח, אבל ברור כבר מהרגעים הראשונים של הפרק הראשון שהדרך לשם תהיה מאוד אוף-ביט ומעניינת (וגם האלימות אינה גרפית מדי, חשוב לציין בימים אלה). אם כבר סוף העולם אז שיהיה באיסלנד.
>> "רצח בקצה העולם", עונה 1 שבעה פרקים, עכשיו בדיסני+