מה רואים הלילה: דיוויד לטרמן קיבל שעה עם המרואיין שכולם רוצים

דיוויד לטרמן פוגש את וולודימיר זלנסקי בקייב (צילום: מתוך "את האורח הבא שלי אין צורך להציג")
דיוויד לטרמן פוגש את וולודימיר זלנסקי בקייב (צילום: מתוך "את האורח הבא שלי אין צורך להציג")

דיוויד לטרמן הוא תמיד מראיין נפלא, אבל הסיטואציה הזאת - על רציף של רכבת תחתית בקייב, מול נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - מוציאה ממנו משהו אחר. אבל זלנסקי, שהיה בעבר שחקן וקומיקאי, כאילו התכונן לתרחיש הזה כל חייו. פשוט לא ככה

רוב הסיכויים שאתם כבר יודעים שתוכנית האירוח של דיוויד לטרמן, "את האורח הבא אין צורך להציג", היא הרבה יותר טובה ממה שהיא נראית במבט ראשון. נכון, זאת לא בדיוק תוכנית של רעיונות חדים ונוקבים, אבל העוקצנות הקלאסית של לטרמן בלוק הסנטה הכבר-לא-כל-כך-חדש שלו קיבלה בנטפליקס סיבוב חביב ונינוח יותר, מה שיצר בעונות הקודמות כמה רגעים אנושיים מוצלחים במיוחד. אבל אין ספק שהספיישל החדש של לטרמן הוא לא ככל קודמיו, כי הוא מצולם בקייב, אוקראינה, והמרואיין שלו הוא איש השנה של פחות או יותר כל מי שבחר את איש השנה ב-2022: וולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה.

זלנסקי, שהפך מאז הפלישה הרוסית ברחבי העולם ממנהיג אלמוני לסמל בינלאומי של תעוזה והתנגדות הרבה להתראיין ולנאום, אז זה לא לגמרי חדש לראות אותו ולשמוע אותו מדבר. מה שמעניין כאן הוא דווקא לטרמן עצמו – קומיקאי, מנחה טלוויזיה, שרגיל לאולפנים של טוקשואו ופתאום מוצא את עצמו נוסע לאזור מלחמה ועושה עבודה של עיתונאי בחזית. הראיון עצמו מתקיים בזירה לא שגרתית – במקום "הכי בטוח באוקראינה", כפי שמתאר זאת לטרמן, מתחת לאדמה, על רציף ברכבת התחתית של קייב שהוסב לערב אחד לאולפן טלוויזיה.

צריך לזכור שזלנסקי החל את דרכו המקצועית כשחקן וקומיקאי, ולמרות שאין ספק שהוא חלם בעבר לשבת מול לטרמן כמרואיין, אין ספק שזה לא איך שהוא תכנן להגיע למעמד. ועדיין, הסיטואציה הנוכחית מוציאה ממנו משהו קליל, כאילו משהו מהעבר שהוא אפסן באיזו מגירה רחוקה. ברגעים בהם הוא מתלוצץ, או אפילו מספר בדיחה, פתאום הם שני קומיקאים שיושבים ביחד באולפן טלוויזיה, הדבר הכי טבעי בעולם. רק שיש מלחמה בחוץ, מעליהם, שמי יודע איך ומתי תיגמר.

"את האורח הבא שלי אין צורך להציג, עם דיוויד לטרמן וולודימיר זלנסקי", עכשיו בנטפליקס