ערב בלי חדשות: סופ"ש של בינג' אחרון בשירות הוד מלכותה

אימלדה סטונטון כמלכה אליזבת, "הכתר" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
אימלדה סטונטון כמלכה אליזבת, "הכתר" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

"הכתר" הייתה סדרת מופת בעונותיה הראשונות, אהובת הקהל וחביבת המבקרים, והערב נוחתים בנטפליקס ששת הפרקים האחרונים בהחלט שלה. זה סוף קצת עצוב לסדרה גדולה באמת שהקסם שלה דעך ככל שהתקרבה אל זמננו

זה לא תמיד היה קל, אבל הגענו אל הרגע הזה: ששת הפרקים האחרונים בהחלט של "הכתר", סדרת הדגל של נטפליקס על חייה של המלכה אליזבת, עלו היום לאוויר ויביאו לסיומה את אחת הסדרות האפיות והאהובות ביותר של העת הזאת. במשך שנים מאז עלייתה ב-2016 היא הייתה חביבת הקהל ואהובת המבקרים במקביל, זכתה ב-21 פרסי אמי ופעמיים בגלובוס הזהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר, ומגיע לה שניפרד ממנה יפה.

בנטפליקס קיוו שעונות הסיום של הסדרה, עם סיפורה של הנסיכה דיאנה וימיה האחרונים של אליזבת כמלכה, יעשו רעש אדיר של באזז מסביב לעולם, אבל בפועל קרה בדיוק ההיפך והעונה החמישית שלה קרסה גם בדעת הקהל וגם בקרב המבקרים, והחלק הראשון של העונה השישית לא שיפר את המצב. זה לא שהאיכות של "הכתר" באמת הידרדרה, זה שהסיפור שהיא מספרת מסתיים באנטי-קליימקס שכולנו מכירים, עם נסיכה מתה ומלכה מתה ומלך חדש ומשעמם. ככל ש"הכתר" התקדמה על ציר הזמן הפכו הסיפורים שלה מוכרים יותר ואקזוטיים פחות, וגם הסטיילינג המפואר שאפיין את עונותיה הראשונות פינה את מקומו לסגנונות עכשוויים יותר. משהו מהקסם של הסדרה אבד כי לאורך התקופה המתוארת בסדרה משהו מהקסם של בית המלוכה אבד.

זה בעצם סוף קצת עצוב לסדרה גדולה באמת, הפקה אפית לחלוטין שהביאה אל המסך דמויות בלתי נשכחות והחדירה מחדש את בית המלוכה הבריטי אל תוך הצייטגייסט. יוצר הסדרה, פיטר מורגן, פיתח את "הכתר" על בסיס סרט הקולנוע "המלכה" שאותו כתב וביים ב-2006 ועל בסיס המחזה המצליח שלו "הקהל", שעלה בווסטאנד ב-2013, שניהם ממוקדים על דמותה של המלכה אליזבת, בה הוא עוסק כבר כמעט 20 שנה. מעניין מה יתחשק לו לעשות עכשיו. כך או כך, תפנו איזה ערב לבינג' אחרון עם המלכה הכי גדולה של 100 השנים האחרונות, עם אימלדה סטנטון בתפקיד המלכה ברור שאנחנו לא הולכים לסבול, שאלוהים ינצור אותה אמן.
>> "הכתר", עונה 6 חלק 2, עכשיו בנטפליקס