מה רואים הלילה: יוצר "אוז" ויוצר "גמביט המלכה" צללו לתעלומה

גם כן יום הולדת. קלייב אוון ב"מונסייר ספייד". צילום: יח"צ
גם כן יום הולדת. קלייב אוון ב"מונסייר ספייד". צילום: יח"צ

גם ככה כולם עושים עכשיו סדרות מתח בלשיות, אז למה לא לחזור לבלש האולטימטיבי, זה שהגדיר לכולם את דמות הבלש-הקשוח-אך-פגיע? זה בדיוק מה שחשבו טום פונטה וסקוט פרנק. ואז הם חשבו 'היי, למה שלא נעשה את זה בצרפת? זו נשמעת כמו חופשה טובה'

בחיינו שלא ידענו שזה בכלל משהו שאנחנו רוצים, אבל מרגע ששמענו על "מונסייר ספייד" אנחנו לא מפסיקים לחשוב עליה – צמד יוצרי טלוויזיה מוערכים חוברים ליצירת סדרה קטנה לרשת AMC שמחזירה, סתם ככה על הדרך, את הגיבור הבלשי הכי חשוב בז'אנר הפילם-נואר, גיבור "הנץ ממלטה", סם ספייד.

>>

ההפקה האמריקאית-צרפתית מוצאת את ספייד – הארכיטיפ לכל הבלשים הקשוחים שאתם מכירים, החל מבאטמן ועד לג'ו מ"העיר הזאת" – אחרי שכבר פרש מימי הפרייבט דיק, וחי את חייו בבוזול שבדרום צרפת, עד שכמובן – רצח מתרחש! למעשה, רצח של שש נזירות, אז אתם יודעים שהוא חמור. ספייד מגלה שהרציחות קשורות באופן מסוים בילד בעל כוחות מיוחדים, ובכלל שאנחנו מכירים את הז'אנר, יש בטח גם פאם פטאל כזו או אחרת.

לתפקיד הבלש הבלתי נלאה, שגולם באופן אייקוני על ידי המפרי בוגרט, לוקח קלייב אוון הבריטי, ובהתחשב בעובדה שנטען שהיה אמור לגלם את ג'יימס בונד, זה ליהוק די הגיוני. העובדה שמאחורי הפאן-פיק המושקע הזה עומד טום פונטה (יוצר "אוז") וסקוט פרנק (יוצר "גמביט המלכה" והתסריטאי של "לוגן" ו"תפוס את שורטי") מרגיעה אותנו מאוד שהם ידעו למתוח את חומרי המקור בדיוק לפינה הרצויה, ואולי גם יצליחו לבנות חידה בלשית הולמת.
"Monsieur Spade", פרק ראשון זמין, פרק חדש מדי יום ראשון ב-AMC