מה רואים הלילה: הסאגה של הרכב הראפ הכי קשוח בניינטיז נגמרת

זה לנצח. "וו טאנג: סאגה אמריקאית". צילום: יח"צ
זה לנצח. "וו טאנג: סאגה אמריקאית". צילום: יח"צ

מזה שתי עונות שאנחנו עוקבים אחר מעליליהם של ריזה, מת'הוד-מן, אולד דרטי באסטר ושאר חברי הוו בדרך לפסגה, והלילה אפשר להתחיל להתקדם לקראת הסוף עם הגעת העונה השלישית והאחרונה. זה הזמן להגן על הצוואר שלכם

15 בפברואר 2023

הוו טאנג קלאן, כמו שיודע כל חובב ראפ, הם לא דבר להזדיין איתו. ומי שעוקב אחרי הסדרה המצוינת של הולו (שזמינה במלואה בדיסני+), "וו טאנג: סאגה אמריקאית" יודע בדיוק למה. החבורה מסטאטן איילנד אמנם צמחה ברחובות, אבל הסיפור שלהם הוא לא פחות מסיפור אגדה. סאגה, אם תרצו. את הסדרה יצר מנהיג הוו טאנג ריזה, בתמיכה של כל חברי ההרכב, ובהתאם יש לה אלמנטים אוטוביוגרפים שעברו דרמטיזציה מסוימת – אבל זה אפילו לא משנה מה אמיתי ומה לא, כי מדובר בסדרת פשע כיפית ומותחת, בליווי הפסקול הכי טוב שאפשר לרצות – שירי וו טאנג קלאן.

בין אם הכרתם את סיפור הרקע של ההרכב ובין אם אתם בכלל בקטע של מוזיקת קאנטרי, סיפורו של בובי/ראקים/ריזה, שאסף פחות חבורה של ראפרים מהשכונה להרכב בלתי אפשרי הוא סיפור מרתק, והסדרה משקיעה תשומת לב רבה לפרטים, לרמת הדרמה המצוינת ואפילו מתנסה בכמה הפתעות יצירתיות מדי פעם שמראות ניצוצות של הברקה. והיתרון הוא, שככל שהסיפור מתקדם, כך גם רמת הסדרה העולה. וחשוב מזה, ככה אפשר לראות יותר את הקאסט המעולה מבצע את שירי וו טאנג קלאן, חלקם נשמעים אחד לאחד כמו הראפרים שהם מגלמים (דייב איסט מבריק בתפקיד מת'הוד מן והשחקן הצעיר טיג'יי אטומס מבריק כ-ODB).

במהלך העונה השניה ראינו את בנייתו הרשמית של ההרכב, ואת ההצלחה המפתיעה שהגיעה בראשית הדרך. העונה השלישית והאחרונה, אם כן, תתמקד במה שקורה אחרי ההצלחה – ואם אי פעם שמעתם אלבום שני של ראפר מצליח, אתם כבר יודעים שעם השמנת מגיעים כל מיני ממזרים שגורמים לך לבדוק את יכולות השאולין שאדובוקסינג שלכם. סליחה, צפינו ביותר מדי והתחלנו לדבר רק במונחי וו טאנג. זה ממכר השיט הזה, שיים עלינו. שיים.

שלושת הפרקים הראשונים בעונה השלישית של "וו טאנג: סאגה אמריקאית", כמו גם שתי העונות הקודמות, זמינים בדיסני+