מה רואים הלילה: האיש הכי מתוק בטלוויזיה (ועל המגרש) חוזר

חוזרת לבעוט. טד לאסו. צילום: פוסטר הסדרה
חוזרת לבעוט. טד לאסו. צילום: פוסטר הסדרה

כש"טד לאסו" עלתה על המסך בקיץ 2020 היא נתנה לנו בדיוק את שני הדברים שהיו הכי חסרים לנו בשיא הקורונה: כדורגל ואופטימיות. כעת, בעונה השלישית שלה, היא סוף סוף מוכנה (כנראה) להיפרד מאיתנו, בתנאים שלה. אז בואו נהנה ממנה כל עוד אנחנו יכולים

מי היה מאמין שדווקא זה יהיה הלהיט הענק הראשון של אפל טיוי+? שירות הסטרימינג של אפל דשדש לו עם סדרות מצוינות שאף אחד לא רואה ("For All Mankind") וסדרות מאוד בינוניות שגם כן אף אחד לא רואה ("Morning Show"), ואז, בקיץ 2020, בדיוק כשכל העולם היה בשיא דיכאון הקורונה – וחלק נכבד ממנו היה גם בדיכאון מזה שאין כדורגל – הגיעה הסדרה המושלמת לזמנים ההם: "טד לאסו", קומדיה אופטימית מבלי להיות סכרינית, מתוקה מבלי להיות נאיבית, וגם מצחיקה מאוד, והביאה לנו גם תחושה חמימה של ביחד וגם כדורגל.

בסופו של דבר זו קומדיית "דג מחוץ למים" קלאסית: טד לאסו, מאמן הפוטבול האמריקאי המשופם, ממש לא מתאים לתפקיד של מאמן קבוצת כדורגל בריטית. קודם כל, הוא לא מאמן כדורגל, והוא בוודאי שלא רגיל לא להומור בריטי, לא לתקשורת הבריטית ולא לאוהדים בריטיים. אבל ליוצרי "טד לאסו" (העיקריים בהם הם ג'ייסון סודייקיס, שגם מגלם כאן את התפקיד הראשי, וביל לורנס, שמוכר בעיקר בתור היוצר של "סקראבס") יצאה סדרה קטנה שהפכה כמעט בטעות לגדולה בגלל הצטרפות נסיבות שהפכה אותה לתוכנית הנכונה לזמן הנכון. וזה מקביל באופן כל כך מושלם לסיפור של טד לאסו עצמו עם חוכמת החיים התמימה והחיובית שלו ועם הגישה הישירה שהוא מקבל ללב של השחקנים הקשוחים שלו, שפשוט אי אפשר היה לתכנן את זה יותר טוב.

כעת "טד לאסו" נכנסת לעונה השלישית שלה, שלפי כל הרמזים אמורה להיות גם האחרונה – סודייקיס אמר לא מזמן בראיון ש"סיפרנו את הסיפור שרצינו לספר". זה לא אומר שהוא פוסל אפשרות לחזור לדמות של לאסו (שבכלל התחיל כדמות מתשדירי פרסומת ב-NBC Sports), ואולי גם נראה ספינאוף כזה או אחר. אבל כרגע אפשר להודות על עונה שלישית של קומדיה טובה ומרגשת שנראה שיודעת להיפרד מאיתנו בשיא – שזה גם משהו שלא מספיק סדרות זוכרות איך לעשות. יאללה ריצ'מונד!

הפרק הראשון בעונה השלישית של "טד לאסו" זמין באפל טיוי. פרק חדש מדי יום רביעי