מה רואים הלילה: בנות עם מחבט בייסבול מכות בפטריארכיה

פשוט דמייני שהכדור הוא אינסל. "ליגן משלהן". צילום: יח"צ אמזון פריים
פשוט דמייני שהכדור הוא אינסל. "ליגן משלהן". צילום: יח"צ אמזון פריים

לפני שלושים שנה היו אלה ג'ינה דיוויס, מדונה ורוזי אודונל שפרצו את תקרת הזכוכית של "ליגה משלהן", אבל עכשיו הגיע הזמן לריבוט עם דור חדש (כולל אבי ג'ייקובסון) ותיקון היסטורי – הפעם יש לסביות, אל תדאגו

15 באוגוסט 2022

למרות שעדיין לא פשוט לנו עם תרבות הריבוט, לפעמים יש רעיונות שאנחנו דווקא אוהבים. נגיד, לתת לוויל גרהאם ("מוצרט בג'ונגל") ואבי ג'ייקובסון ("ברוד סיטי" לעד) להפוך את קומדיית הניינטיז החמודה "ליגה משלהן" (1992) לסדרה עדכנית. כלומר, עדכנית ככל הניתן לסדרה שמתרחשת בימי מלחמת העולם השניה. אבל היי, זה הולך להיות יותר כיף מכפי שזה נשמע.

בדומה לסרט המקורי, הסדרה תעסוק בלידתה של ליגת הבייסבול המקצוענית לנשים (AAGPBL) שהוקמה ב-1943, כי הגברים נשלחו למלחמה אבל ההצגה חייבת להימשך. קבוצת רוקפורד פיצ'רס החדשה מגייסת שורת נשים מוכשרות, אבל בגלל שזה שנות ה-40 רובן עקרות בית שמשתעשעות בספורט ורוצות להוכיח שיש להן מקום משלהן בליגה. סליחה, בליגה משלהן. ויש אפילו בשורות משמחות – למרות הסאבטקסט הלסבו-אירוטי של הסרט הראשון (בכל זאת, סרט על ליגת ספורט מקצוענית נשית), רבות בקהילה התאכזבו מכך ששום רמיזה לא התגבשה לרגע אמתי. אבל ב-2022, הסדר כבר לא פוחדת להתעסק עם נושאים להטב"קים בוערים, וכך עושה תיקון היסטורי לחטא המקורי.

מעבר לצמד הקומי שאחראי על עיבוד הסרט, ישנו קאסט מכובד ביותר הכולל, בין היתר, את ג'ייקובסון עצמה בתפקיד ראשי, את דארסי קרגאן הנהדרת ("בארי" ובעיקר ג'נט ב"המקום הטוב") וגם את ניק אופרמן – לעד רון סוונסון מ"מחלקת גנים ונוף" – בתפקיד המאמן האלכוהוליסט, שבסרט גולם על ידי טום הנקס. העונה הראשונה, המורכבת משמונה פרקים בני שעה, עלתה במלואה לאמזון פריים וידאו, ווכנראה תעשה לכם חשק להתאהב בענף הספורט האמריקאי, עד שתיזכרו כמה הוא משעמם בחיים הלא מתוסרטים.

העונה הראשונה של "ליגה משלהן" זמינה עכשיו באמזון פריים וידאו