מה רואים הלילה: מסע בזמן יכול להיות כיף, אלא אם את אישה שחורה

בואו למסע מטריד בזמן. Kindred של FX. צילום: מתוך פוסטר הסדרה
בואו למסע מטריד בזמן. Kindred של FX. צילום: מתוך פוסטר הסדרה

רשת FX כבר הביאה לנו כמה מהסדרות הכי טובות השנה, והמיני-סדרה החדשה שלהם נראית מסקרנת במיוחד, עם סיפור שמבוסס על ספרה של סופרת המד"ב החשובה אוקטביה אי. באטלר, שזורק אישה שחורה מודרנית הישר לימי העבדות

זו כבר בדיחה קצת ישנה שלחזור אחורה בזמן נשמע ממש כיף, אלא אם אתם אדם שחור או אישה. מה לעשות, ההיסטוריה לא היתה כל כך נחמדה למי שלא היה גבר לבן. וזו בדיחה, עד שזה הופך לסיוט. וזה סיוט, עד שזה הופך לסדרת מדע בדיוני מסקרנת מאוד שמגיעה אלינו מטעם רשת FX הנפלאה, שאחראית השנה על כמה וכמה סדרות מופת (נגיד, "הדוב" או "אטלנטה").

"Kindred", בכל אופן, מבוססת על ספרה המונומנטלי של הסופרת אוקטביה אי. באטלר שיצא ב-1979, מיצירות המד"ב/פנטזיה החשובות של זמננו ואחת מהסנוניות הראשונות והמשפיעות ביותר של היצירה האפרו-אמריקאית בז'אנר. אתם יודעים, כאלה שבלעדיהם ג'ורדן פיל היה עדיין עושה מערכונים. במרכז העלילה סופרת צעירה שעוברת יחד עם בעלה מהעיר אל הכפר, ולפתע נשאבת ללא אזהרה מוקדמת מ-2016 אל המאה ה-19 ובחזרה שוב ושוב, ומוצאת את עצמה במטע שבו עובדים עבדים שחורים כמותה.

שם היא מגלה כמה אמיתות על אבות אבותיה המשפחתיים, תוך שהיא מנסה להבין מה לעזאזל קורה לה. רמז למתרחש אפשר לראות בשם הסדרה, מילה שאולי מוכרת לכם מהביטוי "נפש תאומה" (kindred spirit), אבל גם ניתן לתרגם כ"קשר דם" או פשוט "בני משפחה". כך או כך, למרות שיהיה לא פשוט למתרגמים של שם הסדרה לכשתגיע בעתיד (הלא ידוע) לדיסני פלוס, מסתמן שיש פה סדרת מד"ב מסקרנת שעוסקת בהיסטוריה האפלה של ארה"ב בראי מודרני.

Kindred, העונה הראשונה זמינה ברשת FX במלואה