מה רואים הלילה: אפילו בנטפליקס לא האמינו שיצאה להם סדרה כזאת

לא דרמת ההתבגרות שחשבתם. "ילד בולע יקום" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
לא דרמת ההתבגרות שחשבתם. "ילד בולע יקום" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

שפשפנו את העיניים ובדקנו שלא התבלבלנו בשירות הסטרימינג, אבל מסתמן שנטפליקס ייצרה סופסוף סדרה טובה ממש, והיא אוסטרלית, והיא דרמה קומית על ילד שמתבגר לתוך המיץ של הג'יפה של עולם הפשע באייטיז, והיא גם עיבוד מרהיב לרב מכר אוטוביוגרפי ומבוססת על סיפור אמיתי. תבלו

צריך לומר את זה ביושר: הציפיות שלנו מנטפליקס נמוכות מראש. כשיוצאות שם סדרות טובות ויעילות כמו "הדיפלומטית" ו"האחים סאן" אנחנו מתפעלים מהן בהתרגשות, אבל זה קצת כמו שמתפעלים מסטודנט טיפש שהצליח להגיש עבודה עם תזה מנומקת. כשיוצאת שם סדרה מעולה באמת כמו "Blue Eyed Samurai" אנחנו בודקים שלא התבלבלנו בשירות הסטרימינג. אבל אז יוצאת סדרה כמו "ילד בולע יקום" וזה נהיה באמת מבלבל.

הסדרה האוסטרלית החדשה של נטפליקס מציבה לעצמה רף יצירה גבוה: היא מבוססת על רב המכר הנושא את אותו השם של טרנט דלטון, רומן אוטוביוגרפי למחצה שמתאר את ילדותו הפרועה במיץ של הג'יפה של עולם הפשע בבריסביין של שנות השמונים. בספר מגולל דלטון את עלילותיו כילד ונער צעיר שמתבגר אל תוך סביבה של סמים ואלימות וצולל אל תוך עולם הפשע כדי להציל את משפחתו. איך הופכים את הזוועה העגמומית הזאת לסדרת טלוויזיה שאנשים ירצו לראות?

"ילד בולע יקום" היא עיבוד די מבריק, זה איך. היא מצליחה להיות מרגשת ומחרידה, מצחיקה ומטרידה, מזעזעת כמו דרמת פשע אלימה של עלובי החיים ומנחמת כמו קומדיית התבגרות מתוקה. יוצרי הסדרה, התסריטאי ג'ון קולי (שחתום על להיט הפינגווינים המרקדים "תזיזו ת'רגליים") ושלושה במאים מוכשרים שאין לנו כוח לכתוב את השמות שלהם בתעתיק הנכון אבל תבדקו בוויקיפדיה, הצליחו לתרגם ולעבד את היצירה למסך ולהוסיף לה רבדים שלא היו בה במקור.

מה שעובד בה מצוין ממש היא היכולת של הסדרה להביט על העולם המטונף והנורא דרך עיניו של הילד שבמרכזה, ולהצליח לראות גם בו את הקסם ואת היופי או לפחות לדמיין אותם כדי לשרוד. שלושה שחקנים צעירים מגלמים את דמותו של הגיבור, אלי בל, בגילאים שבין 6 ל-17, כשלצידם קאסט מצוין ובראשו לייל אולריק המבעית ("ויקינגים", "לגדול עם זאבים") בתור האבא החורג סוחר הסמים, סיימון בייקר ("המנטליסט") בתור האבא הביולוגי הכושל, בריאן בראון ואנתוני להפאליה הוותיקים בתפקידי משנה מבריקים ועוד.

רק ניישר כאן ציפיות: אנחנו עדיין לא מדברים כאן על מאסטרפיס טלוויזיוני, אבל "ילד בולע יקום" היא סדרה מקורית ואמיצה על גאולה דרך הביבים, והיא מציגה רמה גבוהה בהרבה מהתוכן הכיפי אך גנרי ובעצם בינוני מאוד שהתרגלנו לקבל מנטפליקס. עוד כמה סדרות כאלה, או כמו "עצבים/BEEF" עטורת הפרסים, ונצטרך להעריך את יחסינו עם אימפריית הסטרימינג מחדש.
>> ילד בולע יקום // Boy Swallows Universe, עונה 1 שבעה פרקים, עכשיו בנטפליקס