מה רואים הלילה: הסדרה שמוכיחה שאין מספיק מת'יו מקפדיין בעולם

כן כן, זה הוא, נשבעים. מת'יו מקפדיין ב"סטונהאוס" (צילום: יחסי ציבור/ITV)
כן כן, זה הוא, נשבעים. מת'יו מקפדיין ב"סטונהאוס" (צילום: יחסי ציבור/ITV)

הנה ממתק שיסגור לכם את הפינה בכל לילה נתון: "סטונהאוס", קומדיית פשע אמיתי בכיכובו של מת'יו מקפדיין - הכוכב האמיתי של "יורשים", כן? - על פוליטיקאי בריטי מושחת שניסה לביים את מותו, מוכיחה באיזה שחקן וירטואוז מדובר. יתכן שאנחנו רוצים לראות כל דבר שהוא אי פעם שיחק בו

צריך להגיד את זה: מת'יו מקפדיין הוא הכוכב האמיתי של "יורשים". דמותו של טום וומבסגאנס היא נקודת המגוז של כל האמביציות הרעילות בסדרה ואולי של הקפיטליזם המאוחר כולו, והוא מגיע איתה בעונת הסיום לתצוגות משחק וירטואוזיות ומפעימות שמצליחות לסחוט מהצופה את כל הרגשות האפשריים שבין תיעוב תהומי ואהבת אמת. כדי להבין איזה טאלנט חד-פעמי יש כאן, צריך לראות סדרות אחרות שבהן הוא משחק וכל דבר שהוא אי פעם שיחק בו ואנחנו לא אובססיביים בכלל. למרבה המזל, הנה באה "סטונהאוס", סדרת הפשע האמיתי של ITV הבריטית, ושמה אותו בתפקיד ראשי שבו צריך מדי פעם למצמץ בעוצמה כדי להיות בטוחים שזה אכן אותו שחקן.

"סטונהאוס", ששודרה באנגליה בתחילת ינואר ונפלטה רק עכשיו אל חופינו ב-HOT VOD, מבוססת על תסריט של ג'ון פרסטון, שעמד גם מאחורי "שערוריה בריטית מאוד" הנהדרת, וגם כאן עוסקת הסדרה בשערוריה בריטית מאוד שהתרחשה באמת: חבר הפרלמנט הבריטי ושר הדואר לשעבר ג'ון סטונהאוס ביים את מותו בטביעה לאחר שהסתבך בפרשיות ריגול, זיוף והונאה ורומן עם המזכירה שלו במקביל ואז, כמובן, הסתבך הרבה יותר. שלושת פרקי הסדרה – והלוואי שהיו יותר – שוטחים את סיפור הפרשה כממתק קומי מענג על שחיתות פוליטית מטומטמת וחסרת בושה, ובאופן שנוי במחלוקת לא נשארים צמודים לפרטי הסיפור האמיתי לכל אורכה, כנראה כדי להקצין את הגרוטסקה.

מה שהופך את "סטונהאוס" לחגיגה אמיתית ומבדרת לעילאמ זה שמקפדיין לא לבד. את אשתו של סטונהאוס (שאינה מודעת לעובדה שהוא מתכוון לביים את מותו) מגלמת קילי האווס, שהיא גם אשתו של מקפדיין בחיים. הם הכירו כששיחקו יחדיו בדרמת הריגול המשובחת "Spooks"', אבל לא שיחקו זה מול זו מאז 2010, ואפשר לראות שהם התגעגעו. זה מייצר ניואנסים נפלאים של זוגיות ארוכת שנים בסצנות המשותפות שלהם, ומכניס לסדרה מימד של רגש אמיתי שמסייע לה להתעלות מעל הסאטירה. על המסך לפחות נדמה שהם נהנים מכל שנייה. ואי אפשר שלא להינות איתם. אז תיהנו.
>> סטונהאוס, 3 פרקים, עכשיו ב-HOT VOD