מה רואים הלילה: הקומדיה הצרפתית האהובה שחוזרת בבריטית

בריטים עושים את זה טוב יותר. "10 אחוז" (צילום: יחסי ציבור)
בריטים עושים את זה טוב יותר. "10 אחוז" (צילום: יחסי ציבור)

במהלך ערמומי ומחוכם רכשה אמזון פריים וידיאו את זכויות הרימייק הבריטי של "10 אחוז", הסיטקום הצרפתית שנטפליקס הפכה ללהיט בינלאומי. התוצאה נאמנה מאוד למקור, אולי נאמנה מדי (אבל בואו, זה לא שיש לכם משהו יותר חמוד לראות)

אין ולא יכול להיות ויכוח על כך ש"10 אחוז" הצרפתית (או "Call My Agent" כמו שאוהבים לקרוא לה בנטפליקס) הייתה אחת הסדרות הכיפיות של השנים האחרונות. ההתרחשות הסאטירית במשרדי סוכנות הטאלנטים, בכיכובם של גדולי הכוכבים בצרפת בתפקיד עצמם, הייתה ממתק שאמנם דעך בטעמיו מעונה לעונה אבל בכל זאת היה עונג צרוף ונתן לנו את קאמי קוטן. במהלך מבריק וערמומי למדי, הצליחה דווקא אמזון פריים וידיאו לשים את ידיה על הזכויות לעיבוד אנגלי של הסדרה שנטפליקס הפכה ללהיט גלובלי (הסדרה עלתה במקור ב-France2 והזכויות עליה שייכות לערוץ הצרפתי), והתוצאה היא "Ten Percent" שעלתה לפני כשבועיים לסטרימינג אצל החבר'ה של ג'ף בזוס.

ובכן, האם הבריטים עושים זאת טוב יותר? כנראה שלא. אבל הם עושים את זה די בדיוק אותו הדבר. על פי הפרקים הראשונים מדובר בעיבוד חמוד ונאמן ביותר למקור, מה שאומר שמצד אחד זה אותו הכיף רק באנגלית ועם הומור בריטי, ומצד שני נראה קצת מיותר. החידוש המרכזי בסדרה לעומת המקור, וזה מה שהופך אותה למעניינת, הוא המתח שבין הסוכנים הבריטים לסוכנים אמריקאים ובין התעשייה ההוליוודית לאחותה האיכותית-אך-ענייה בבריטניה. האם זה מצדיק צפייה אם ראיתם את המקור? כן, זה לא שיש לכם משהו יותר חמוד לראות כרגע.

הליהוק הבריטי מסתמך על שחקני טלוויזיה מנוסים וכיפיים כמו ג'ק דוונפורט, מגי סטיד ולידיה לאונרד, האורחים הסלבז הם מדרגת הלנה בונהם קרטר, דומיניק ווסט, הימש פטאל ופיבי דיינבור (הלוא היא דפני ברידג'רטון), והשמחה רבה. יכול להיות שאם הייתה יוצאת כך במקור היינו סוגדים לה בשניות אלה ממש, אבל גם כרימייק לטובת מי שלא ראה את המקור היא בהחלט עושה את העבודה ותסגור לכם את הפינה של הערב הזה. תבלו.

10 אחוז // Ten Percent // עכשיו באמזון פריים וידיאו