מה רואים הלילה: סגירת המעגל מלאת הכוכבים של סטיבן סודרברג

יש לנו גולם במעגל. Full Circle. צילום: יח"צ
יש לנו גולם במעגל. Full Circle. צילום: יח"צ

כשבימאי כל כך מוערך מגיע עם סדרת מתח חדשה ומלאת שמות מרשימים - לנו רק נותר להצטרף למעגל. הלילה צופים בסדרת המתח החדשה של סודרברג, ונזכרים בימים בהם הקולנוע שלט על תעשיית הבידור, והטלוויזיה היתה המקום הזה שסטיב ארקל נופל בו

יש יוצרים שאזכור שמם בדו אמור לעורר בכם סקרנות, וסטיבן סודרברג הוא בהחלט אחד מהשמות הללו. מי שהתחיל כמלך הקולנוע העצמאי של האייטיז עם "סקס, שקרים ווידאוטייפ", הפך לאצולה הוליוודית לאורך הניינטיז עם מספר סרטים זוכי אוסקר ("ארין ברוקוביץ'"או "טאפיק") וכמה בלוקבאסטרים (סדרת "אושן 11" ו-"מג'יק מייק"). בשנים האחרונות סודרברג, כמו בימאים רבים, עבר למדיום הטלוויזיוני, וכעת הוא מציג סדרת מתח חדשה ועמוסת כוכבים שתשאב עוד יותר מיכולותיו הקולנועיות.

"Full Circle", אשר שני פרקיה הראשונים עלו לשירות Max השבוע, מציגה חקירה מסקרנת לתוך חטיפה של בן עשירים ניו יורקי, במה שמסתבך להיות קונספירציה בינלאומית על קו ניו יורק – גאנה, שמשחקת על המתח התרבותי שבלב התפוח הגדול. המיני סדרה בת 6 הפרקים נכתבה על ידי אד סולומון, תסריטאי ותיק עם רקורד לא פחות נאה מסודרברג – "ביל וטד" ו-"גברים בשחור" למשל – ואף עבד עם הבימאי בעבר על סדרת הרצח מוזאיק.

צמד היוצרים לא מגיע לבד, אלא לצד כמה שמות מרשימים ביותר בקאסט – קלייר דיינס, דניס קווייד, זיזי ביטס ("אטלנטה") ג'ארל ג'רום ("מונלייט"), ועל פי הביקורות הראשונות מדובר בסדרה שדורשת קצת מאמץ למצוא בתוכה את הידיים והרגליים, אבל שווה כל רגע. המבקרים החמיאו לסגנון הנואר המודרני, ומצאו בה כמה הפתעות – במיוחד באגף הגינאי, שחשף עולם כמעט נסתר ברחבי ניו יורק. קדימה סודרברג, אנחנו מצפים למשהו מבלבל וטוב.

"Full Circle", שני פרקים ראשונים זמינים ב-Max, ביום חמישי הקרוב ישוחררו שניים נוספים, ושני פרקי הסיום ב-27.7