מה רואים הלילה: יש תעלומה בלב ים, ורק איניגו מונטויה יפתור אותה

אני על ספינה. "מוות ופרטים אחרים". צילום: יח"צ
אני על ספינה. "מוות ופרטים אחרים". צילום: יח"צ

ברשת Hulu ראו ש"רק רוצחים בניין" עובד נהדר, אז החליטו לעלות על הספינה וליצור עוד סדרת תעלומה בלשית עם "מוות ופרטים אחרים", שמציג לנו רצח בלתי אפשרי בלב ים, חשודה אחת בדיוק ואת הבלש הכי טוב בעולם, לדיבריהם - מנדי פטינקין

חייבים למות על תחייתו מחדש של ז'אנר תעלומת הרצח. אחרי שנים שרוב הבלשים נדחקו לתוכניות סטייל חוק וסדר, אבל מסתבר שהעולם התגעגע לדמויות של הבלש האקצנטרי/מסתורי/גאון/שחוק. הצלחת סרטי "רצח כתוב היטב" ודומיהם, לצד סדרות כמו "רק רוצחים בבניין" החזירו את הז'אנר לשיאו, ועכשיו גם מגיעה סדרה שאין לה "רצח" בכותרת. הכירו את "מוות ופרטים אחרים". טוב, זה בעצם לא הרבה יותר טוב.

>> ממזרים בעלי כבוד: "תוכנית א'" לא מצליחה לנקום או לקלוע

בכל מקרה, הסדרה החדשה מבית Hulu – שכבר אחראים ל"רק רוצחים בבניין" – לוקחת גישה די קלאסית לז'אנר, עם רוח מודרנית. בספינת קרוז יוקרתית נרצח אדם עשיר ובלתי נסבל, ומצלמת האבטחה ראו רק אדם אחד שנכנס במהלך הלילה לחדר – את אימג'ן הצעירה, שעכשיו תקועה בתסבוכת וצריכה לזמן את האדם השנוא עליה שהוא במקרה גם הבלש הכי טוב בעולם (מילים שלהם, לא שלנו) רופוס קוטיוורת'. נו, בקיצור זה "משולש העצבות" פוגש את תעלומת רצח.

היתרון בסדרה הזו מצוי בעיקר בתפקיד שיכול לבנות או להרוס תעלומה בלשית – הבלש. דמותו של רופוס מגולמת על ידי האחד והיחיד, האיש שלעד יהיה איניגו מונטויה – מנדי פטינקין. אל תגידו שהזקן המחוספס והקול הנמוך לא מדליקים אצלכם דמות של בלש מעולה. הביקורות על שני הפרקים הראשונים גרסו שזו גרסה מבולגנת ומבלבלת לז'אנר, אבל כידוע – טיבן של תעלומות רצח נקבע רק לאחר הפיתרון, ויש עוד לפחות 8 פרקים להציל את הספינה הזו.
"מוות ופרטים אחרים", שני פרקים ראשונים ב-Hulu, פרק חדש מדי יום שלישי. בהמשך בדיסני+