מה רואים הלילה: את העיבוד הכי טוב למשחק מחשב אי פעם

"האחרונים מבינינו" (צילום: יחסי ציבור/HBOMax)
"האחרונים מבינינו" (צילום: יחסי ציבור/HBOMax)

"האחרונים מבינינו" היא התותח הכבד החדש של HBO: דרמת אקשן-אימה סופר מושקעת שמצליחה גם לרענן את הנוסחה החבוטה של "המתים המהלכים" וגם לעשות כבוד לאחד מהמשחקים הגדולים והמצליחים ביותר של הפלייסטיישן. והיא ההתמכרות החדשה שלכם

זהו, אחד האירועים הטלוויזיונים שעולם הגיקים הכי חיכה לו בשנה החדשה קרה. העיבוד למשחק המחשב המונומנטלי "The Last Of Us" הוא כאן, הביקורות מסכימות שהוא מצוין, המעריצים נרגעו שעשו כבוד ליצירה האהובה שלהם. עכשיו אפשר לשים לרגע את גודל המעמד בצד ופשוט ליהנות מסדרה פוסט-אפוקליפטית חדשה, עם קרייג מאזין ("צ'רנוביל") מאחורי המצלמה ופדרו פסקל ובלה ראמזי (שניהם כוכבי "משחקי הכס") לפניה. באופן מעניין, הסדרה משלימה סוג של מעגל – היא מעדכנת את הנוסחה של "המתים המהלכים", שהתחילה טוב ומעניין ואז נשחקה באינספור עונות מיותרות באמצעות עיבוד למשחק בן עשור שבתורו, הושפע ממנה לא מעט. הצילומים מופלאים, הזומבים (שעד כה ראינו די מעט מהם, ובכל זאת) גם מפחידים וגם מעוצבים יפהפה – הם לא גופות רקובות אלא בני אדם שפטרייה טפילית השתלטה עליהם ואשכרה פורחת מתוך הגוף שלהם, מה שיוצר חיזיון מחריד וכובש בו זמנית. ולמרות שהעלילה עוד לא בדיוק התחילה, כבר ברור שהסדרה נדבקת לתסריט של המשחק באופן נאמן למדי, ובגלל שמדובר באחד המשחקים שקטפו הכי הרבה שבחים על הכתיבה שלהם – אל תדאגו. יהיה מעניין.

וכך כתבנו עליה ממש אתמול, לאחר שהפרק הראשון הגיע לשירותי ה-VOD השונים: "אי אפשר באמת לדבר על 'האחרונים מבינינו' כיצירה טלוויזיונית בלבד מבלי לדבר על השורשים שלה כמשחק פלייסטיישן שיצא לפני עשור ונחשב לאבן דרך בענף. עיבודים טלוויזיוניים או קולנועיים ודאי אינם דבר חדש, אבל במשך שנים הם היו שם נרדף לכישלונות יצירתיים, שמעולם לא הצליחו לתרגם את מה שהיה כיף או מעניין במשחק למה שיהיה כיף או מעניין בטלוויזיה. בשנים האחרונות התפיסה הזו נסדקה מעט, אם כי בעיקר בזכות כמה סדרות מצוירות מוצלחות של נטפליקס.

על הכתפיים של "האחרונים מבינינו" הייתה מונחת למעשה אחריות כפולה, אולי משולשת. מעבר ללחץ הטבעי שיש על פרק פתיחה לדרמת אימה פוסט-אפוקליפטית גם לתקצר כמה שיותר ביעילות ועם כמה שפחות אקספוזיציה מה בדיוק השתבש בעולם וגם להניח את כל הכלים על הלוח – הדמויות, התוכניות, האתגרים ואיזשהו איום גדול ברקע – במקרה הזה הפרק צריך גם לפנות לקהל הרב שהצטבר למשחקים. אלא שלעומת עיבודים למשחקים קלילים יותר (נגיד, אותו "סוניק"), The Last of Us בפלייסטיישן היה דרמטי, רציני ומדכא לא פחות ממה ש"האחרונים שבינינו" ב-HBO עומד להיות, אז אם רוצים לכבד גם את העבר וגם את ההווה – אי אפשר פשוט לפזר רפרנסים וקריצות לקהל.

באופן לא יאומן, הפרק הראשון והארוך (80 דקות, אבל הן באמת חולפות מהר) של 'האחרונים מבינינו' עומד בכל המשימות האלה בהצלחה מרובה. פדרו פסקאל ממלא את נעליו של הגיבור, ג'ואל מילר, מהרגע הראשון שהוא נכנס לפריים. אנחנו פוגשים את ג'ואל ב-2003 ערב האפוקליפסה המתקרבת, כשהוא ואחיו טומי, שניהם בוגרי מלחמת עיראק השנייה, איכשהו מתפרנסים בדוחק מעבודות נגרות בפרבר בטקסס. לג'ואל יש בת מתבגרת, שנונה וחריפה – שרה – ואת רוב השליש הראשון של הפרק אנחנו מעבירים איתה בעודה עושה סידורים לקראת יום ההולדת של אביה תוך כדי שברקע בבירור מתבשל איזשהו משבר. כאן בוגרי המשחק יתכווצו באי-נחת כי הם כבר יודעים בדיוק מה עובד לבוא".
"האחרונים מבינינו", הערב (ובימי שלישי) ב-22:00 בהוט, יס וסלקום TV