מה רואים הלילה: כשמכות הופכות לדרך חיים, גם האלופים סובלים

בזרועה נטויה. "מקגרגור לנצח". צילום: יח"צ נטפליקס
בזרועה נטויה. "מקגרגור לנצח". צילום: יח"צ נטפליקס

ובתמורה לסבל האלופים אחנו זוכים לדוקומנטרי בנטפליקס שמציג אותם ברגעי הכאב. קונור מקגרגור, אחד מלוחמי ה-UFC הגדולים בתולדות הספורט, ואחד האנשים הכי מפחידים בעולם, נחשף בדוקו אישי ומעמיק על משברי שלהי הקריירה שלו

אנחנו חולים על דוקו ספורט. יש משהו ממכר בכל הדרמה, הזיעה, הניצחונות וההפסדים, ומעל הכל, בכל הדמויות המרתקות שמככבות שם. צריך להיות אדם מאוד מיוחד (או שרוט, תלוי איך תופסים את זה) כדי להפוך לספורטאי ברמה שמצדיקה דוקו, וצריך להיות משוגע אמיתי כדי להפוך להיות אלוף עולם במכות. ולוחם ה-UFC קונור מקגרגור, מכונה משומנת של כח מפלצתי במשקל 77 קילוגרמים, הוא גם משוגע, גם שרוט וגם מיוחד. והוא בעיקר מקגרגור. לנצח.

הסדרה הדוקומנטרית החדשה על הלוחם הוותיק, שנקראת "מקגרגור לנצח", היא לא התיעוד הראשון של האגדה. הסרט "Conor McGregor: Notorious" מ-2017 כבר סקר את נסיקתו למעמד אייקון בתחום הלוחמה המשולבת, החל מבית הוריו העניים מדבלין ועד להפיכתו ללוחם הראשון ב-UFC שהחזיק בו-זמנית בתואר האליפות בשתי קטגוריות משקל נפרדות. אבל הסדרה הדוקומנטרית של נטפליקס כבר מלווה את הלוחם בשלהי הקריירה שלו, בשנים קריטיות במיוחד, ובשלב שהוא צריך לעשות החלטות קשות בנוגע לעתידו בספורט, אם בכלל יהיה כזה.

צוות הדוקומנטרי זכה לתעד את מקגרגור החל מחזרתו מפגרה בת שנתיים כדי להתמודד מול הלוחם הבלתי מנוצח החדש (דאז, זה היה 2018) חביב נורמגומדוב. מי שיודע איך נגמר הקרב הזה כבר יכול לנחש לאן הסדרה מתקדמת. אך זה לא נפסק כאן, כי הדוקו גם עוקב אחריו במהלך שנות הקורונה, ולאורך משברים בריאותיים (הטריילר עצמו כבר מראה את שבירת הרגל שלו מלפני שנתיים), כך שניתן לצפות גם ללא מעט קטעים על ההשלכות הגופניות של לוחמה מקצועית בגילאי ה-30. אמאל'ה, זה הולך להיות מרתק.

ארבעת הפרקים של "מקגרגור לנצח" זמינים בנטפליקס