מה רואים הלילה: אם הסדרה הזאת לא תהרוג אתכם היא תחשל אתכם

סוף סוף בתפקיד הראשי. קרייג רובינסון ב"Killing It" (צילום: יחסי ציבור/פיקוק)
סוף סוף בתפקיד הראשי. קרייג רובינסון ב"Killing It" (צילום: יחסי ציבור/פיקוק)

אחרי 20 שנים בתפקידי משנה במיטב הקומדיות, הקומיקאי הענק (שני מטר עם האפרו) קרייג רובינסון מקבל סוף סוף את ההזדמנות שלו לזרוח בתפקיד ראשי בסיטקום הסהרורית "Killing It", שבמרכזה תעשיית צייד הפייתונים בפלורידה. והוא זורח באופן שמצריך הצטיידות במשקפי שמש

17 באוגוסט 2023

זאת הייתה אחת ההפתעות הנעימות בתחום הסיטקום ב-2022. אף אחד לא ממש שמע עליה כי היא שודרה בפיקוק – שירות הסטרימינג של NBC שהפך בשנה האחרונה ליצרן תוכן פרימיום תחרותי מאוד – אבל שוחרי הקומדיה סימנו אותה מיד כאיוונט שיש להתייחס אליו, כי "Killing It" הייתה הפעם הראשונה שקרייג רובינסון מקבל את התפקיד הראשי הראשון שלו.

רובינסון, ענק קומי שמתנשא לגובה מטר ותשעים (שני מטר עם האפרו), גילם במשך שמונה שנים את דאריל מ"מהמשרד" והפך חבר של כבוד באנסמבל כנופיית הלהיטים של סת' רוגן וג'אד אפטאו, אבל תמיד נשאר בצד. כאן הוא מקבל את ההזדמנות שלו לזרוח ואו בוי כדאי שתצפו בזה עם משקפי שמש.

ב"Killing It", אחת הקומדיות הסהרוריות ביותר שעלו על מסכי הטלוויזיה בשנים האחרונות, מגלם רובינסון את קרייג פוסטר, מאבטח בנק במיאמי, גרוש שנאבק לפרנס את בתו הצעירה וחולם להיות יזם עסקי, בלי דולר על הטוסיק להגשים את רעיונותיו הפרועים. מפגש מקרי עם נהגת אובר שחייה השתבשו מוביל אותם להצטרף לעסקי ציד נחשי הפיתון בפלורידה (כן!) כדי לעשות את המכה הגדולה ולעלות על מסלול ההצלחה. בעונה הראשונה זה פחות או יותר עובד להם, תוך שכל מה שיכול להשתבש אכן משתבש, כולל כל החבטות האפשריות בקפיטליזם המאוחר למען המעמדות הנמוכים שמנסים לשרוד אותו. אבל לא בקטע דידקטי. זה פאקינג קרייג רובינסון. הוא לא יכול להיות דידקטי.

יוצרי "ברוקלין 99", דן גור ולוק דל טרדיצ'י, הם גם היוצרים של "Killing It" והם מביאים אליה את אותו סוג הומור פרינג'י-קרינג'י שנע בין סוריאליזם מוחלט לריאליזם עם שפיצים בתוך שניות. הדינמיקה הזאת תפורה על רובינסון, שחקן שיכול להיראות כמו הירח הכי זורח וצח עם חיוך מדבק, ויכול גם לשדר בריונות מאיימת שמשדרת פוטנציאל אלימות נפיץ (תראו אותו ב"מיסטר רובוט"). אחרי 20 שנה של עבודה קשה בשדה הקומי, מגיעה לרובינסון סדרה שנראית כמו חליפה מחייט למידותיו, וגם אם "Killing It" היא "רק" סדרה מצחיקה וכיפית ולא מאסטרפיס על-זמני, די בטוח שזו לא הפעם האחרונה שזה קורה.
>> "Killing It", עונה שנייה, 8 פרקים, עכשיו בפיקוק. מתישהו אולי גם אצלנו