מה רואים הלילה: "בשבילי אתם מתים" בפעם האחרונה בהחלט

"בשבילי אתם מתים"
"בשבילי אתם מתים"

זו קומדיה שחורה? זה מותחן ב-200 קילומטר לשניה? זו מעשייה פמיניסטית על חברות נשית שמנצחת הכל (אוקיי, כמעט)? "בשבילי אתם מתים" מעולם לא ממש החליטה, אבל היא הייתה מספיק כיפית כדי שזה לא יהיה קריטי - והיום עולה עונת הסיום שלה

17 בנובמבר 2022

שלוש עונות זה האורך המושלם לסדרה, ואנחנו מוכנים לריב על זה אם נצטרך – אז טוב שנטפליקס, שידועה לאחרונה בנטייה שלה לחסל סדרות בלי התראה, נתנה ל"בשבילי אתם מתים" ("Dead to Me") להסתיים בשקט ועם סיום מתוכנן ופרידה ברורה, שתסגור את כל (או לפחות את רוב קצוות העלילה), כפי שהגיע לה. כי למרות שבסך הכל היה מדובר בסדרה לא אחידה, הלב שלה תמיד היה במקום הנכון. קומדיית המתח השחורה בכיכובן של כריסטינה אפלגייט (לנצח קלי מ"נשואים פלוס") ולינדה קרדליני ("פריקים וגיקים") נתנה לנו סוג של תלמה ולואיז של 2022, רק עם קצת יותר אינסטינקטים הישרדותיים ויכולת טובה יותר לכסות את העקבות שלהן בכל הנוגע לגופות. אז נכון שהסדרה הזאת אף פעם לא ממש החליטה אם היא מותחן עם שלושה טוויסטים ענקיים בכל פרק או מעשיה פמיניסטית על חברות אחרי גיל 40, אבל לפחות היא יודעת להסתיים לפני שהחלקים הכיפיים שלה נמאסים. והפעם שוב יש לנו הופעה (הפעם אחרת מהעונה הקודמת, ולא נפרט מעבר לכך) של ג'יימס מרסדן – שחקן קומי הרבה יותר טוב ממה שהרוב חושבים – אז גם זה בכלל חיזוק ראוי למתרחש.

מה שיותר מצער הוא שכנראה שמדובר בהופעה האחרונה על המסך, לפחות לעתיד הנראה לעין, של כריסטינה אפלגייט – שאובחנה כחולה בטרשת נפוצה במהלך צילומי העונה (שיועדה להיות האחרונה עוד לפני כן), מה שעצר את ההפקה בחמישה חודשים. מפיקי הסדרה אמרו שכאשר אפלגייט חזרה לסט, היא התעקשה לעשות את הסצינות כמעט כפי שתוכננו ("אולי היא יושבת קצת יותר מאיך שכתבנו את זה", אמרו) והתעקשה להיות מקצועית עד הסוף. לפרימיירה של הסדרה היא כבר הופיעה כשהיא נעזרת במקל הליכה, והודיעה שהיא פורשת ממשחק בעקבות המחלה. למרבה המזל, כל הביקורות המוקדמות מדווחות שאם הקריירה של אפלגייט אכן עוצרת כאן, מדובר בסגירה יפה מאוד ושהיא "טובה מאי פעם" בפרקים האחרונים של הסדרה, שמתוארים גם כ"סנטימנטליים מהרגיל".

"בשבילי אתם מתים", עכשיו בנטפליקס