מה רואים הלילה: אנתולוגיה פמיניסטית מבית GLOW

ג'ורג'יה אוקיף מוסרת ד"ש. הפוסטר לסדרה "Roar", צילום: יח"צ/ אפל tv
ג'ורג'יה אוקיף מוסרת ד"ש. הפוסטר לסדרה "Roar", צילום: יח"צ/ אפל tv

הנשים שהביאו לנו את ליגת ההיאבקות המבדרת על המסך (סורי WWE) חוזרות עם אוסף סיפורים קצרים המתמקדים בחויותיהן של נשים ברחבי העולם, עם טוויסט קל של פנטזיה. בקאסט המרשים: ניקול קידמן, איסה ריי, אליסון ברי ועוד

תמיד חסרים לנו עוד סיפורי נשים על המסך. זה היה נכון ב-1950, וזה נכון גם כיום. אז ברור, התפקידים לנשים בהחלט התקדמו מאז ימי עקרת הבית היפה שנשואה לבעל גס רוח, ויוצרות תופסות יותר ויותר מקומות על המסך, אבל לא רק שהמגרש עדיין לא מאוזן, אנחנו נשמח להטיה נשית באופן כללי. כמה עוד סדרות על גבר מיוסר אנחנו עוד צריכות לסבול? לשמחתנו, עכשיו מגיעה סדרה אנתולוגית שמביאה למסך לא פחות משמונה סיפורי נשים שונות, על ידי נשים, ומבוסס על ספר של, בטח כבר ניחשתן, סופרת. שהיא אישה.

"Roar", האנתולוגיה החדשה של אפל TV, היא אסופת סיפורים על חוויותיהן של נשים שונות, והאופן בו הן מתנהלות אל מול הפרספקיבה החיצונית. למרות הנושא הכבד, הטיפול בו דוקא כליל – מעבר לכך שיוצרות הסדרה הן ליז פלייהייב וקרלי מנש שהביאו לנו בעבר את הפאן הענק של GLOW, הן מגדירות את הסיפורים בתור "מעשיות פמיניסטיות קומיות באופן אפל". כל הפרקים בסדרה מבוססים על קטעים מספרה של הסופרת האירית ססליה אהרן, שגם כתבה בעברה את הסיטקום החמוד "סמנתה מי?" ואת הספר עליו בוסס הסרט "נ.ב. אני אוהב אותך".

חלק ממה שיוצר את הקסם של הסדרה הוא האלמנטים הפנטסטיים שמהווים חלק מרכזי בהם, ומדמים את המחסומים בפניהם ניצבים נשים בסיטואציות שונות. כך, למשל, הפרק הראשון מציג את איסה ריי הנפלאה ("לא בטוחה") בתפקיד כותבת שחורה שמקבלת הצעה למכור את ספרה האישי מאוד לחבורת לבנים שיהפכו אותו למשחק מציאות מדומה, ומגלה שהיא הולכת ונעלמת לאיטה כדימוי לקולה המושתק. בפרק אחר ניקול קידמן (שגם הפיקה את הסדרה) מגלמת אישה עם הפרעת אכילה משונה ביותר, שמורכבת בעיקר מאכילת תמונות שמעוררות פלאשבק. הקאסט המלא כולל שחקניות נהדרות נוספות, דוגמת יוצאות GLOW אליסון ברי ובטי גילפין.

העונה הראשונה של Roar זמינה במלואה בשירות הסטרימינג אפל TV פלוס