מה רואים הלילה: כל אחד רוצה להיות בלש על המסך. גם פטרישה ארקט

מסונוורת מהשמש או מפוצצת מסמים? פטרישה ארקט ב"High Desert". צילום: יח"צ אפל TV
מסונוורת מהשמש או מפוצצת מסמים? פטרישה ארקט ב"High Desert". צילום: יח"צ אפל TV

אם נדמה לכם שכל תכנית טלוויזיה שלישית מתמקדת בבלש-שלא-למד-להיות-בלש, אז אתם צודקים. אבל אם כתוצאה מכך אנחנו מקבלים סדרה שבה פטרישיה ארקט ומאט דילון מככבים, ובן סטילר מפיק עם צוות יוצרות נשי למהדרין - אין לנו סיבה להתלונן

אם יש סוג גיבור אחד שחזר למסכים בכל הכוח במהלך השנים האחרונות, זה הבלש שלא אמור להיות בלש. לפעמים זה בלש קוורקי (היי "רצח כתוב היטב"), לעיתים זה סתם חבורת גימלאים ונערה ("רק רוצחים בבניין") ולפעמים זה פשוט הפוליגרף האנושי (נטשה ליון בבקשה תעני לנו להודעות). עכשיו באפל טיוי רוצים להמשיך את הטרנד (למרות שיש להם את "אפטר פארטי" החמודה, שם הבלשית היא טיפני האדיש) עם סדרה קומית מבטיחה למדי על נרקומנית בגמילה שהופכת לחוקרת פרטית (ומה זה חוקרת פרטית אם לא בלשית להשכרה?).

"היי דזרט" עוקבת אחרי פגי (פטרישה ארקט הנהדרת), נרקומית לייט שגרה בדירה קטנה עם אמא שלה בעיירה מדברית בקליפורניה, עד שאמא שלה מתה והיא נאלצה למצוא מטרה חדשה לחייה. והמטרה הזו היא לפתור פשעים בתור חוקרת פרטית, לא שהיא נראית טובה מדי בעבודה הזו. ולא שהאנשים סביבה – למשל האקס המשוחרר והמקסים שלה, דני (מאט דילון), או המעסיק העייף שלה ברוס (בראד גארט מ"כולם אוהבים את ריימונד") – עוזרים לה יותר מדי להסתגל לחיים החדשים.

אנחנו מודים, בלי הכוכבים המצורפים לא היינו מתלהבים יותר מדי ממה שנשמע כמו רעיון חמוד ותו לא, אבל אז גילינו שמחוברים לפרויקט הזה כמה אנשים מוכשרים מאוד מאחורי הקלעים, כך שפתאום נהיה לנו חשק עז לראות את התוצאה. ראשית, הסדרה מופקת על ידי ארקט יחד עם בן סטילר – שהדבר האחרון שעשה באפל TV זה את "ניתוק" המופתית – וגם היוצרות של הסדרה הן כמה נשים בעלות רקורד מכובד מאוד, הכולל את "האחות ג'קי" ו-"גרייס ופרנקי". אפילו בימאי כל סרטי הסדרה הוא חתיכת שם – הבימאי הקומי המוערך ג'יי רואץ', שיצר עם מייק מאיירס את סדרת "אוסטין פאוורס", וגם את הדרמה הפוליטית המעולה "פצצה". בקיצור, ז'אנר אהוב, המון אנשים מוערכים מאחורה ופטרישה אחת בפרונט. נשמע כמו בינג' מצוין.

שלושת הפרקים הראשונים של "High Desert" זמינים באפל TV. פרק חדש מדי יום רביעי